Ahad, 9 Januari 2011

KERANA ZIKIR MUNAJAT,JIN ASYIK MEMELUK ISLAM


Bismillahirrahmanirrahim,
Segala Puji bagi Allah SWT,Tuhan yang mentadbir sekalian alam.Ia memuliakan kepada sesiapa yang dikehendakiNya dan Ia menghinakan kepada sesiapa yang dikehendakiNya.Selawat dan Salam keatas Junjungan besar Nabi Muhammad SAW,Keluarga dan para Sahabat Baginda SAW..
Bercerita mengenai rawatan baru baru ini,ana benar benar tersentuh dengan keadaan dimana jin penganggu mendapat hidayah hanya kerana mendengar ana membaca beberapa potongan zikir zikir munajat.Bermula dari sesi rawatan,jin tersebut memang terlalu degil dan enggan untuk keluar dari jasad pesakit.Setiap kali disembelih,jin akan mengerang kesakitan dan selepas itu mula menepuk nepuk bahagian yang disembelih seolah olah menunjukkan yang ia sedang cuba mencantumkan kembali bahagian yang terputus.Jin tersebut diseksa namun masih berkeras untuk tetap dijasad pesakit sekiranya ana tidak mendapatkan seorang wanita muslimah sebagai ganti pesakit tersebut.Ana sarankan agar jin itu pergi saja kepada jin jin wanita dikalangan mereka,namun jin tersebut enggan kerana katanya kaumnya banyak yang jahat.Ana ajak jin tersebut masuk islam supaya dapat ana doakan agar dia dipertemukan dengan jin musimah dikalangan mereka,namun jin tersebut enggan.Akhirnya..entah kenapa dengan izin Allah, secara tiba tiba ana mengalunkan beberapa potongan ayat ayat zikir munajat.."astaghfirullahal aziim..allazila ila hailla..huwal hayyul qoyyum..wa atuubu ilaih"..Allah..Allah..Allah..Ya Allah..Allah..Ya allah..Allah Ya Allah....
Dengan tiba tiba..jin tersebut ikut sama mengalunkan zikir dan tak lama kemudian jin tersebut mula menangis teresak esak.ALLAHUAKBAR..suasana menjadi cukup sayu pada masa tu,dan ana serta orang orang disekeliling ana hampir hampir menitiskan air mata.Setelah beberapa lama mengalunkan zikir munajat akhirnya jin tersebut berkata"ya Allahhhhh..aku cintamu ya Allahhhh..shah!aku nak masuk islam..ajar aku masuk islam shah..aku cintamu ya Allah!!!Alhamdulillah...akhirnya Allah memberikan hidayahnya kepada jin tersebut.Setelah jin tersebut mengucap syahadah,jin tersebut berjanji tidak akan menganggu pesakit lagi.Sebelum keluar jin berkata pada ana.."shah..ingat aku ya..jangan lupakan aku ya..jangan lupakan Hussin ya(nama jin tersebut)..(sambil menangis teresak esak)"sampaikan pada suaminya aku minta maaf banyak banyak".Setelah itu jin yang bernama Hussin pun keluar.
Pesakit sedar semula tapi tak lama selepas itu perwatakan pesakit bertukar.Hahh..ni jin mana pulak ni.Ana gertak jin tersebut.."engakau husin kan!kenapa tak keluar lagi dari jasadnya".Jin menjawab,"aku bukan hussin,aku juga nak masuk islam macam hussin,aku nak ikut hussin,hussiiin..,tunggu aku hussiiin!"(sambil melambai lambai kesuatu arah).Alhamdulillah,dengan izin Allah,jin tersebut dapat juga ana islamkan.
Setelah melalui pengalam tersebut,ana semakin merasakan bahawa betapa kerdilnya kita jika dibandingkan dengan kehebatan Allah SWT.Siapalah kita untuk mengeluarkan jin tersebur dari jasad pesakit,siapalah kita untuk menghancurkan jin tersebut dari jasad pesakit..tapi lihatlah..hanya kerana namaNya yang agung bisa melunakkan hati yang keras..bisa meyakinkan hati yang ragu..bisa mengubat hati yang sakit..semoga Allah menjadikan kita semua termasuk orang orang yang banyak berzikir kepadanNya.
Wallahua'lam...

Tiada ulasan: