Ahad, 25 Disember 2011

Pentas Opera..Esok Bila Ayah Dah pergi


Bismillahirrahmanirrahim...
Artikel ni ana copy dari blog abg ana SaifulSkan atau lebih mendalam lagi maknanya Pedang Sandakan. Sedih dan sebak rasanya bila terbaca wasiat dari seorang ayah (arwah Cikgu Azam) pada anak-anaknya melalui blognya.....Marilah kita sedekahkan Al-Fatihah untuk arwah...Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya..Ameen...



ESOK BILA AYAH PERGI

Anak-anak ayah
Dengar betu-betul pesan ayah
Lepas ni tak boleh cakap dah
Apabila kelu mulut dan lidah..

Sekiranya esok ayah pegi
Jangan le anak ayah tangisi
Tapi kalau sedih di sanubari
Itu tanda anak ayah tetap dihati...

Nabi dulupun sedih juga
Bila anak lelaki dia pergi tiga-tiga
Tapi jangan nangis lama sangat
Banyak benda anak ayah kena buat....

Sedih lama sangat ayah tak mahu
Sebab tempat ayah pegi tu semua dah tahu
Ayah nak jumpa Dia
Ayah menyahut seruan Nya.....

 Mula-mula sekali
Pasal solat sudahlah pasti
Kena buat setiap hari
Jangan abaikan walau sekali.....

 Anak-anak ayah kena janji
Kena jaga diri sendiri
Ayah serahkan anak-anak pada Allah
Sebagai Penjaga, Pemelihara ayah berserah....

 Anak-anak ayah
Mama tu kena le dijaga
Waktu susah waktu selesa
Selama ni dia dah berjaga
Membesarkan kamu semua....

Kata-kata mama jangan dilawan
Ayah tak de nak dibuat kawan
Lagi satu ayah nak pesan
Mama nak kahwin sila izinkan.....

Bila ayah dah pergi
Ayah dah tak de sapa-sapa
Kalau anak-anak ayah sudi
Doa-doakan ayah kat sana....

Kalau anak-anak ayah simpati
Kirim-kirimlah fatihah
kalau ayah dekat dihati
Rajin-rajinlah bersedekah.....

Bukannya apa
Ayah dah tak de apa
Amal pun tak seberapa
Dosa yang bertimpa-timpa.....

Doa-doakanlah ayah
Semoga Allah tak marah
Banyaknya dosa tak tahu nak cakap dah
Soal jawab diharap mudah.....

Anak-anak ayah dah tahu dah
Ayah nak anak-anak ayah
Jadi hafiz dan hafizah
Jangan hampakan harapan ayah.....

Nanti bila ayah dah pergi
Anak-anak ayah jangan kelahi
Harta dunia ni macam daki
Semua orang boleh cari
Yang ada tu pakat le kongsi.....

Amalan setiap malam jangan dilupa
Surah Al Mulk Sejadah selalule baca
Solat malam diteruskan juga
Walau terpaksa bersengkang mata....

Al quran dan Sunnah jadi panduan
Ayah ingatkan sebagai bekalan
Tinggalan oleh Rasul junjungan
Buat umat sepanjang zaman....

Kawan-kawan ayah tolong beritahukan
Orang bawahan orang atasan
Segala silap tolong maafkan
Maklum le ayahkan Cuma insan....

Hutang ayah tolong selesaikan
Guna duit ayah dalam simpanan
Yang baki tu bahagi2kan
Untuk yg hidup jadi bekalan....

Ingat le anak-anak ayah nak kata
Pesan ni mesti dikota
Hidup jangan bersengketa
barulah kita tidak derita......

Sekian saja pesanan ini
Untuk yang hidup dari yang mati
Ayah ni jangan dilupai
Lawatlah ayah jengukle sesekali......

Di pusara ayah menanti
Amal sedikit temani diri
Wasiat ayah sila turuti
Supaya hidup bahagialah diri.....

p/s: Jangan lupa cium dahi ayah sebelum dikapankan yaa..

Sumber cerita http://pedangskan.blogspot.com

Sabtu, 17 Disember 2011

Gangguan Jin..Tanpa Di Sedari


سم الله الرحمن الرحيم
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Apabila anda diganggu, terdapat banyak tanda-tanda yang menunjukkan anda sedang
diganggu oleh makhluk halus. Antara tanda-tanda tersebut yang mungkin anda alami sekarang adalah..

1.    Sakit kepala dan dada selepas waktu asar dan ke atas.

2.    Badan terasa berat dan menjadi malas.

3.    Sukar mendapat jodoh sehingga digelar bujang tua atau andartu.

4.    Badan terasa bisa atau gatal.
 
6.    Sukar untuk tidur malam.

7.    Sakit pinggang tanpa sebab.

8.    Mimpi melihat binatang berbisa seperti ular.

9.    Bermimpikan bayi atau kanak-kanak atau menyusukan bayi.
10.    Bermimpi jatuh dari tempat tinggi.

11.    Bermimpi berada di tempat yang kotor.

12.    Sakit anggota badan tertentu seperti kaki atau tangan selepas waktu asar.

13.    Terasa seperti ada benda bergerak di bawah kulit.

14.    Bayi yang anda jaga kerap menangis.

15.    Bunyi guli jatuh dan bergolek di atas syiling.

16.    Suami isteri kerap bertengkar walau perkara kecil.

17.    Sayang melampau-lampau pada orang yang baru dikenali.

18.    Malas beribadat.

19.    Panas baran dan marah tanpa sebab.

20.    Sikap berubah secara mendadak.

21.    Gelisah dan panas di tengkuk apabila mendengar bacaan al-quran.

22.    Suka melakukan tabiat buruk.

23.    Kerap sendawa apabila mendengar bacaan al-quran.

24.    Kerap keguguran.

25.    Gagal melakukan hubungan kelamin.

26.    Mengantuk apabila mendengar bacaan al-quran.

27.    Bermimpikan sesuatu yang sangat menakutkan.

28.    Darah haid tidak kering lebih dari 15 hari.

29.    Batuk yang berpanjangan tanpa sebab klinikal.

30.    Selalu ditindih ketika tidur.

31.    Kuat berangan kosong.

32.    Terlalu rasa rendah diri dan tidak berkeyakinan.

33.    Nafsu seksual yang melampau.

34.    Selalu melihat kelibat di rumah.

35.    Terasa diri selalu diperhatikan atau diekori.

36.    Mandul.

37.    Kerap mendengar sesuatu bisikan.

38.    Melihat makhluk halus secara terus.

39.    Sakit mental atau gila.

40.    Sakit tulang belakang tanpa sebab.

41.    Sakit kepala tak tentu masa tanpa sebab klinikal.

42.    Loya atau sebu pada bahagian perut tanpa sebab klinikal.

43.    Sakit di bahagian tulang rusuk kiri atau kanan dan ulu hati.

44.    Sakit di bahagian tulang punggung tanpa sebab.

45.    Timbul rasa takut tanpa sebab.

46.    Sering pengsan tanpa sebab.

47.    Kerap mendengar bisikan atau hasutan untuk  melakukan perkara-perkara syirik.

48.    Ragu-ragu tentang keimanan yang boleh menyebabkan murtad.

49.    Terdengar suara yang datang menyergah ketika tidur.

50.    Terasa sesuatu menyentap kaki ketika tidur.

Tidak keterlaluan jika saya katakan bahawa, sekiranya anda mempunyai tiga tanda daripada
tanda-tanda di atas, menunujukkan anda sekarang sedang diganggu oleh makhluk halus dan harus menjalani rawatan. 

Isnin, 12 Disember 2011

Mak Lampir Dengan Labu LabuNya


سم الله الرحمن الرحيم
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Lokasi : Kediaman RITEQ Taiping, Perak.

Pesakit di rukyah seperti biasa. Hadirlah PTI (Pendatang Tanpa Izin) yang bermastautin di dalam tubuh pesakit.
Saya : Buat apa duduk dalam badan ni?
PTI : Aku nak buat dia sampai mati..
Saya : Soal mati urusan Allah !
PTI : Kalau tak boleh bagi mati, aku nak susahkan sepanjang hidup dia!
Saya : Balik lah ..senang cerita . Tak payah susah susah nak menyusahkan diri kamu nak menyusahkan dia. Sekarang ni pun..engkau gak yang susah.
Saya lakukan torehan..
PTI : Argghhhh..aku nak balik..tapi mak aku tak bagi..
Saya : Mak engko duk mana?
PTI : Sarawak
Saya : Uiiii..jauh tu..Macam ni lah..ko tak payah balik kat mak ko. Ko pegi je duduk kat mana mana tempat yang ko rasakan selesa.
PTI : Tak boleh..mak aku tak bagi aku keluar.Sebelum ni pun dah banyak kali aku keluar tapi bila aku balik je mak aku tutup pintu tak bagi masuk. Senang cerita aku memang takkan tinggalkan pompuan ni.
Saya : Oooo..samseng ye..
Saya lakukan beberapa torehan. Yang menariknya PTI ni cekap melarikan diri bila saya dah jumpa point tempat dia sembunyi. Bila di scanning dan jumpa point baru, toreh kejap dia lari pulak ke point yang lain.
PTI : Makkkk! aku dah tak tahan! mana aku lari dia cari aku..aku tak tahu nak sembunyi mana lagi!Waaaaaa..!
Saya diam sekejap. Take Five Mohd Salleh kata..Timbul ilham dan gerak dari Allah untuk guna ilmu menarik sukma ( bukan meraga sukma ye!). Untuk pengetahuan..menarik sukma ni macam cara nak panahkan hati/ lembutkan hati pengamal tu.
Saya fanakan diri sambil membaca **** dan kelihatan bayangan sorang wanita tua lebih kurang macam mak lampir. Rambut putih beruban..
Saya : Ni mak nya si*****kan? (budi bahasa kena jaga beb!). Sudah sudah le tu..Sian kat budak ni. Dah lama sangat ko seksa dia. Lepaskan..anak ko pun dah tak larat.(lebih kurang kurang lebih bincang dengan mak lampir tu maka keputusan pun di capai). Saya membuka mata sambil terukir senyuman ala ala P. Ramlee.
Saya: Amacam sekarang? Boleh keluar tak ?
PTI : O.k..aku keluar sekarang..
Alhamdulillah..pesakit sedar semula..namun begitu kes masih belum selesai sebab masih ada jin saka yang menyorok dalam badan tu..Fail kes masih di buka..!!!





Isnin, 28 November 2011

Hantu Penanggal..Balan Balan

Mungkin di sesetengah tempat ada yang mengatakan makhluk ini buka di kategorikan sebagai hantu memandangkan ia terjadi hasil dari orang yang mengamalkan ilmu sesat atau ilmu hitam. Makhluk ini juga mempunya banyak nama bergantung kepada kawasan. Antaranya hantu penaggal bagi masyarakat di semenanjung tetapi bagi masyarakat di sabah ia lebih dikenali sebagai hantu balan-balan. Malah bagi suku kaum Bugis, makhluk ini dikenali sebagai "popokan".
Biasanya sasaran makhluk ini menjadikan wanita bersalin sebagai sasaran dengan menghisap darah wanita bersalin dan juga memakan bayi yang baru dilahirkan. Tetapi bagi di kawasan Sabah, makhluk ini sering dikaitkan dengan pencurian mayat-mayat yang baru meninggal. Disebabkan itulah apabila berlaku kematian maka penjagaan ketat dilakukan malah sehingga seminggu setalah mayat dikebumikan. Biasanya mayat yang dicuri akan digantikan dengan batang pisang. Kisah ini pernah di filemkan satu masa dahulu.

Bagi mengatasi masalah gangguan penaggal ini, kebanyakan masyarakat menggunakan limau purut sebagai pendinding. Dipercayaai penanggal takut dengan limau purut. Selain itu terdapat juga ranting-ranting limau digantung di atas jendela kononnya bagi mengelakkan penanggal masuk kedalam rumah. Jika di fikirkan secara logik ada benarnya juga memandangkan keadaan fizikal penanggal yang hanya berupa kepala yang terbang beserta dengan organ dalaman seperti jantung, paru-paru dan juga usus. Jika terkena dengan ranting limau akan mendatangkan kecederaan kepadanya. Sebab itulah penanggal amat takut pada limau dan juga ranting limau.

Sabtu, 12 November 2011

Kaedah Membalikkan Ilmu Hitam

سم الله الرحمن الرحيم
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Untuk membalikkan ilmu hitam (serangan gimbar kafir, polong, santau, roh jahat, hantu raya dan
seumpamanya), amalkanlah sebagai berikut:
1. Lakukanlah sembahyang Hajat 2 rakaat di waktu tengah malam.
2. Selesai sembahyang, bacalah sebanyak 1153 kali ayat di bawah (Surah An-Najm, ayat 58):
Lai salaha minduunillahi kaashiifah
3. Setiap 100 kali bacaan, selangkanlah dengan bacaan doa di bawah:
(Sebutkan namanya)
Maknanya: “Ya Allah, dengan berkat ayat yang mulia ini serta rahsia-rahsia murni yang terdapat
padanya, Engkau palingkanlah daripadaku tipu daya …(sebutkan namanya)… dan kejahatannya. Ya Allah,
kembalikanlah tipu jahatnya kepadanya sendiri. Ya Allah, berilah kebimbangan kepadanya dengan suatu
kebimbangan yang tiada mampu dikembalikannya. Ya Allah, ya Allah, ya Allah.”.
4. Setelah selesai, bacalah ayat di bawah (dari Surah Yasin, ayat 58) sebanyak 818 kali:
Sallamun Qoulammirrabbir Rahiim
Insya-Allah akan binasalah pengamal ilmu hitam yang zalim tersebut terkena ilmunya sendiri dengan izin Allah

Sabtu, 5 November 2011

Di Ganggu Jin Sihir Selama 20 Tahun

سم الله الرحمن الرحيم
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Alhamdulillah..Gangguan pada Puan L sudah menunujukkan tanda tanda kesembuhan.Dah puas berubat namun kesembuhan belum sampai pada waktunya.Terima kasih pada perawat perawat yang pernah merawat Puan L kerana sedikit sebanyak telah melemahkan gangguan yang berada di tubuhnya.
Sewaktu pertama kali melakukan rawatan terhadap Puan L hadirlah jin sihir.Dah banyak kali di dislamkan oleh perawat2 di **** tetapi masih dengan sikap degil dan angkuh dan tetap mahu meneruskan misinya untuk menyakiti Puan L.Saya tidak mempunyai pilihan lain, terus saja sembelih.Pada malam itu juga saya memohon pada Allah agar di tunjukkan apakah sebenarnya punca gangguan yang melanda pada Puan L.Syukur pada Allah kerana di perlihatkan olehNya.
Sessi Kedua di lakukan dan muncullah sebanyak 3 jin sihir dan salah satunya adalah jin asyik, Dua darinya juga di sembelih.Jin terakhir muncul sambil tangannya menari nari ala tarian mak yong. Sepupu pesakit berkata" jin ni juga pernah muncul ketika di rawat di ****.Masa jin tu tengah syok layan mak yongnya, saya terus zass..terus jatuh terkulai.Terkejut jugak. Izin Allah..bagi saya mungkin inilah hasil dari amalan surah at taubah yang bersifat multifungsi. Rawatan saya hentikan.
Sessi ketiga..muncul jin yang bernama indra berasal dari seberang yang telah duduk di dalam badan Puan L selama 3 bulan.Alhamdulillah..setuju untuk keluar..namun begitu saya tangguhkan dia keluar dan saya arahkan dia menghadirkan jin lain yang berada di tubuh Puan L. Hadirlah jin yang saya namakan sebagai Ali yang mengaku jin sihir yang di tujukan kepada Puan L selama 20 tahun yang lalu. ALhamdulillah..semuanya adalah gerak dari Allah. Ali bersetuju untuk keluar setelah saya janjikan untuk menjadikan dia sebagai pemimpin di sebuah perkampungan yang bakal di dirikan. Ali memohon maaf pada pesakit dari atas segala perbuatan yang telah di lakukannya kepada Puan L, dan sebelum keluar ali mengatakan yang indra juga ingin mengatakan sesuatu perkara kepada saya.Hadirlah Indra..dan kata katanya cukup memberi kesan kepada saya dan semoga menjadi perangsang kepada pesakit pesakit yang mengalami gangguan di luar sana..dan ini adalah sebahagian dari kata kata jin yang bernama indra..
" sesungguhnya walaupun baru 90 hari aku duduk di dalam badannya, namun begitu aku telah melihat kesungguhanya melakukan amalan amalan soleh yang membuat jin jin yang berada di tubuhnya terseksa. Maafkanlah kesalahan ku padanya. Assalamualaikum Warahmatullah"..
Setelah Ali dan Indra keluar, Puan L sedar dengan sendirinya.Suatu petang Puan L menghubungi saya..dan mengucapkan terima kasih atas segala bantuan yang telah di lakukan.Terasa satu perubahan besar pada dirinya. Bangun pagi pun badan terasa ringan sangat, tak seperti selalunya.Segala Puji Milik Allah..Dia yang menyulitkan, Dia yang memudahkan dan Dia yang menyembuhkan.Tiada kekuatan, tiada Qudrat dan Iradat kecuali kekuatan Allah, Qudrat Allah, Iradat Allah, Af'alullah, Sifatullah, Asmaullah, Dzatullah. Ya Allah..hanya Engkau yang ku sembah dan Hanya Padam Mu lah aku memohon pertolongan. Engkaulah yang Maha Berkuasa Atas segala sesuatunya.
Semoga Allah memberikan kesembuhan sepenuhnya kepada Puan L.Amiin..

Ahad, 23 Oktober 2011

سم الله الرحمن الرحيم
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Dikalangan pengamal ilmu himah atau kebatinan, istilah wirid bukan sesuatu yang asing. Namun sebelum membahas hal-hal disebalik wirid itu perlu dijelaskan dulu apa dan bagaimana wirid itu.
Menurut pengertian umum wirid atau wiridan adalah mengamalkan bacaan-bacaan tertentu yang biasanya dilakukan setelah sholat. Bacaan itu bisa berupa ayat-ayat tertentu dari al Quran, al Hadits maupun bait-bait tertentu yang diajarkan para ahli hikmah.
Wirid dari pengertian ucapan al-wardi yang berasaal dari fi’il madli waroda yang memiliki makna bermacam-macam sesuai dengan konteksnya, diantaranya:
- Pasukan tentara yang berbaris
- Kumpulan binatang (unta/burung) yang datang dari suatu tempat menuju arah tertentu.
Sehingga pengertian wirid boleh diertikan suatu aktivitas batin yang menghasilkan atau mengalirkan dan menghasilkan energi berupa barisan tentara (dalam hal ini tentara gaib) menuju pada jiwa dan raga seseorang yang mengamalkan wirid itu.
Dalam kamus lisanul ‘arab wirid diertikan sebagai “Bacaan sebagian dari Quran, misalnya sepersepuluh, seperlima atau berapa saja yang dikehendaki.”
Secara umum para ahli hikmah menjelaskan, wirid adalah lafal dari ayat-ayat Quran - semisal Al Fatihah, ayat kursi – yang selalu dibaca secar rutin/istiqomah dalam jumlah ulangan dan waktu tertentu dengan maksud mendapatkan perlindungan dari Allah SWT dari segala marabahaya atau mendapatkan kemudahan kemudahan dari hajat yang sedang dihadapinya.
Wirid ada yang ma’tsur / terdapat dalam Quran dan hadits secara tersurat ada pula yang ghoiru ma’tsur dalam arti secara teks dalam Quran Hadist tidak ada tapi secara tersirat keduanya memperbolehkan.
Mungkin ada pertanyaan, kalau begitu dimana letak perbezaan antara wirid dengan zikir?Pada kenyataannya kedua riadah itu memiliki persamaan baik kalimat-kalimat yang dibaca mahupun aturanya . definisi wirid adalah “ Suatu amalan yang dilakukan untuk hajat atau tujuan duniawi seperti amalan agar kulit kebal, rizki lancar, selamat dari kejahatan dsb.”. Sedangkan zikir adalah suatu riadah batin, bersifat religius dan hanya diperuntukkan sebagai ibadah semata mencari upah atau pahala akhirat, mencapai ridlo Allah SWT.
Menurut para ahli hikmah yang membedakan antara zikir dan wirid adalah kehendak hati/niat ketika riadah itu dilakukan. Keduanya serupa tapi tidak sama, contohnya kita mengamalkan / membaca petikan Asmaul Husna, Ya Allah Ya Lathif dalam jumlah dan aturan tertentu, jika hati berniat dengan wasilah amalan ini menyebabkan kulit kebal, maka nilai riadah itu adalah wirid. Karena hal itu berkaitan dengan suatu hajat dunia.
Tapi jika dengan bacaan yang sama itu diamalkan semata-mata memuji Dzat yang maha lembut, maka nilainya adalah zikir, ertinya hasil dari riadah itu adalah pahala akhirat. Tapi biasanya hal-hal yang dilakukan semata-mata ikhlas mencari ridlo Allah lebih membiaskan ketenangan batin, jauh dari stress atau gangguan kejiwaan lainnya.
Sedangkan wirid lebih cenderung pada urusan dengan sesama manusia, seperti orang mengamalkan asmaul husna Ya Allah ya Lathif, biasanya akan mendapatkan pahala atau upah sesuai yang terprogram dalam hatinya.
Para ahli hikmah mengatakan, “kalau kamu mengamalkan suatu amalan untuk kebalnya kulit, maka hanya kebal itulah yang menjadi bagian upahmu, sedangkan pahala akhirat tidak dapat diraihnya”. Tapi Ahli hikmah yang lain berbeza pendapat, “Apapun bentuknya setiap amalan yang bertujuan untuk memohon sesuatu/doa tetap bernilai ibadah”. Hal ini disebabkan di dalam amalan wirid terdapat kalimat-kalimat pujian kepada Allah SWT. Terlebih lagi jika dalam riadah wirid itu – walau semata-mata untuk urusan dunia – tetap diselangi dengan niat yang baik.

HIKMAH WIRID
Setidaknya ada 5 hal yang terdapat dalam olah batin yang namanya wirid :
1. Sarana melatih konsentrasi/ kekhusyu’an
2. Menabung energi batin
3. Olah batin tersembunyi/ tidak disadari
4. Merekamkan suara pada alam bawah sadar otak manusia
5. Jalan pintas dari kesulitan dan bahaya.

BERSAMBUNG...

Sabtu, 22 Oktober 2011

MEMANGGIL ORANG HILANG ATAU LARI DARI RUMAH AKIBAT SIHIR DAN GUNA GUNA

سم الله الرحمن الرحيم
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Semoga Bermnafaat..
1. Ambil pakaian orang yang dimaksudkan.
2. Bacakan pakaian tersebut surat Yasiin 41X.
3. Taruh pakaian tersebut dalam bekas yang tertutup rapat sambil mengucapkan.
Qoffatu qolba....... bin/binti........ kama qofalltu haadzal tanak.
4. Bekas tersebut disimpan dalam suatu tempat dan jangan dibuka-buka
selama 41 hari insya allah dalam waktu tersebut orang yang hilang
tersebut akan kembali..

Sabtu, 8 Oktober 2011

Rahmat Dan Kekuatan Mu Ya Allah

سم الله الرحمن الرحيم
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Puan K datang mengadukan masaalah sakit pada sebahagian anggota badannya.Setiap kali menjelang maghrib dia akan merasa gelisah dan di sebelah malamnya pula dia sering bermimpi pergi ke suatu tempat yang tidak di ketahuinya sehingga menyukarkan untuknya keluar dari tempat itu.Begitulah hasil perbualan saya bersama puan k sebelum memulakan proses rawatan keatasnya.Puan K juga pernah mendapatkan rawatan dari saya kira kira 3 bulan yang lalu.
Semasa memulakan sessi rawatan,dengan izin Allah saya dapat mengenal pasti kedudukan gangguan yang berada di tubuh Puan K, dan tindakan saya yang pertama adalah mengunci kedudukan gangguan itu dengan kalimat "Kof" dan "Nun".Dengan hal ini agar gangguan itu tidak mudah lari begitu saja semasa proses rawatan di lakukan sehingga ianya terbakar atau terbunuh dengan kalam Allah.
Semasa proses bacaan ayat ayat al quran berlangsung saya melihat hujung kaki Puan K bergegar dengan kuat yang mana ianya menunjukkan gangguan itu cuba keluar dari tubuh Puan k tetapi tidak dapat melepasi kuncian yang telah di buat.Saya teruskan bacaan sehingga Puan K mula merasakan sesak nafas, lantas saya membaringkan Puan K agar Puan K merasa lebih selesa."Bismillah..pada masa ini kamu terkunci dengan kalamullah,kamu tidak akan terlepas sehingga kamu terbakar dan terbunuh dengan kalamullah atau kamu berbicara dengan benar dan jujur kepada aku.Bismillah..siapa kamu"?.
Jin: kamu tak kenal aku!
Saya: siapa kamu?aku tidak mengenali kamu.
Jin: aku yang pernah engkau seksa.
Saya: Kenapa kamu kembali kepada tubuh ini?
Jin: Aku suka duduk di tubuhnya, dan aku akan tetap berada di tubuhnya.
Atas rahmatnya Allah,di ilhamkan kepada saya untuk menanam dan memasukkan besi ke bahagian ulu hati Puan K dan jin tersebut mula menangis dan dalam keadaan yang lemah tidak berdaya ia berkata.
Jin: Cukuplah..jangan seksa aku lagi.
Saya: Kematian adalah lebih baik bagi kamu!
Lantas saya beralih ke posisi jantung dan memasukkan besi dengan perlahan lahan ke jantungnya dan jin tersebut mula menanggis dengan kuat dan mengeluarkan air mata dengan deras sekali..dan akhirnya Puan K tersedar.
Langkah seterusnya ialah saya menyuruh Puan K memeriksa bahagian tubuhnya yang masih sakit dan ia mengatakan di tapak kaki kanannya masih terasa seperti benjolan sebesar biji guli.Dengan menggunakan kekuatan ilmu hikmah saya memohon pada Allah,jika benarlah ini adalah tapak dan rumah jin tersebut saya memohon padamu Ya Allah agar di hancurkan tapak ini dengan izin,redha,rahmat dan kekuatan Mu Ya Allah.Saya mula membacakan ayatul kursi di sertai dengan ayat payung rasul dan membuat tembakan ke tapak tersebut dengan hizib intikam.Selesai saja rawatan,Puan K mengatakan yang benjolan itu telah hilang sama sekali dan akhirnya Puan K berkata" Kak dapat rasakan,kali ini jin itu memang benar benar dah mati"!..Dan jika itulah kebenaranya,maka segala Puji dan Syukur hanyalah pada Mu Ya Allah atas segala izin,redha dan rahmatMU.
"ILAHII ANTA MAQSUDI WA REDOKA MATLUBI"

Ahad, 2 Oktober 2011

Jin Hindu..

سم الله الرحمن الرحيم
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
"Makcik ni diganggu oleh jin hindu,"kata pesakit yang datang membuat rawatan.Saya tanya balik,"eh!iya ke..macamana makcik boleh tahu.Sebelum ni makcik tu berubat di sebuah tempat dan hasilnya makcik tu kerasukan dan muncullah jin hindu yang mengatakan dia diarahkan oleh tukang sihir untuk menyakiti makcik ni,tetapi jin tu tak nak keluar kecuali setelah di sembahkan dengan sembelihan ayam sebagai syarat untuk dia keluar dari tubuh makcik tu dan kesudahannya perawat tersebut gagal untuk mengeluarkan jin tersebut.Maka menetaplah jin tersebut di dalam badan makcik tu.
Sewaktu memulakan rawatan..baru saja di bacakan"Bismillahillazilaa yaa durru" badan makcik tu dah mula bergegar.Saya menggelengkan kepala..terdetik dalam hati adakan jin ini memang benar benar sukar untuk di keluarkan kerana mengikut kajian saya jika pesakit belum sempat di rukyah dan jin sudah menunjukkan dirinya,ianya menunjukkan yang jin tersebut adalah jenis jin yang degil dan agak kuat kerana awal awal lagi dia dah berani menunjukkan dirinya tanpa perlu bersembunyi dan lari di setiap point yang berada di dalam tubuh pesakit.
Saya: Bismillah..kamu ni siapa?
Jin: (hanya mendiamkan diri)
Saya mula membacakan ayat ayat sihir dan jin tersebut mula menangis.Saya memberi sedikit dakwah kepada jin tersebut tetapi dia masih mendiamkan diri.Amboi amboi..sombong betul ye..aku tanya baik baik tak nak jawab..sekarang kau rasa ni."saya mula menoreh tubuh pesakit tersebut dan jin mula menggelelupur kesakitan."Aduhhh..sakiiit"..haah..boleh pun cakap,ingatkan kau ni bisu.Sekarang bagitahu,kenapa kau sakiti makcik ni?"
Jin: Orang **** upah aku
Saya: Asal dari mana ni?
Jin: Tokong Hindu
Saya: makcik ni kata sebelum ni ada jin hindu dalam badan dia.Mana jin tu?
Jin: Aku lah tu..(teringat cerita cikgu Jamaliah yg dia juga pernah jumpa kes jin siam yang berpura pura siam tetapi setelah di seksa boleh pulak bebrahasa melayu)
Saya: Cuba cakap india sikit..
Jin: yenede@$#^^** (ntah apa yang dia cakap)
Masa dia tengah syok layan cakap india tu saya toreh dia berkali kali..
Jin: DEII..saya nak keluarlah ni..kenapa buat saya macam ni..
Saya: Ni pengajaran namanya..(saya toreh lagi sehingga lah jin tu meraya rayu minta di lepaskan tetapi saya buat tak tahu dengan permintaan jin tu)
Jin: Deii..anne..kenapa buat saya macam ni..saya memang mau keluarla ni..kenapa mau seksa saya lagi.
Saya: kalau aku tak buat macam ni,lepas ni kau masuk balik
Jin: aku tak mau masuk lagi..aku dah serik..aku dah serik..
Saya: Baik kalau macam tu..nak masuk islam tak?
Jin: jangan cerita sama saya pasal islam..saya tak mau dengar
Saya: Ok..tak dak paksaan dala agama.sekarang keluar dan jika masuk balik kau akan rasa yang lebih teruk dari ini.Faham tu!(sambil tu sempat lagi saya toreh jin tu)
Jin: DEIII..sakit laaa.aku keluar
Alhamdulillah..jin tersebut pun keluar dan makcik tu dapat merasakan kesakitan pada badannya sudah beransur hilang.Saya bekalkan peskait dengan bahan rawatan tetapi makcik tu takut nak minum air rawatan tu sebab bila dia minum air rawatan saya, badannya akan bergegar dengan kuat.Saya kata pada makcik tu"ok sekarang cuba makcik minum air tu dan jika gangguan masih berada di tubuh makcik masa ni juga badan makcik akan bergegar.Alhamdulillah,segala puji pada Allah,tidak ada apa apa yang berlaku pada makcik tu.

Ahad, 25 September 2011

Rawatan Di Taiping,Perak Beroperasi Semula

سم الله الرحمن الرحيم
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Alhamdulillah,sejak kembali ke Taiping,Perak pada 21hb yang lalu saya di sibukkan dengan aktiviti aktiviti rawatan yang dah lama tertangguh.Alhamdulillah..hari ini baru ada kesempatan untuk menjenguk blog rawatan.
Untuk pengetahuan semua,saya kini sudah pun kembali ke kediaman saya di taiping, perak dan sesiapa yang berhajat untuk mendapatkan rawatan bolehlah menghubungi saya untuk membuat temujanji rawatan.

Rabu, 14 September 2011

Rahmatnya Dan RedhoNya

Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Sejak kebelakangan ini saya disibukkan dengan beberapa kes rawatan yang melibatkan gangguan sihir dan saka.Dengan izin dan rahmatnya Allah jua beberapa kes tersebut berjaya diselesaikan,terutamanya kes yang melibatkan sihir yang termakan.Alhamdulillah,3 jin sihir dan 2 jin saka berjaya diislamkan dalam suasana yang penuh kesyahduan.Moga Allah sentiasa memberikan petunjuk,rahmat dan keredhaanya kepada kaum kaum tersebut termasuklah kita semua.
Alhamdulillah dan merupakan satu kemajuan juga apabila timbulnya kesedaran orang orang sabah akan kebaikan dan kelebihan berbekam.Insyaallah,akan saya kongsikan nanti beberapa kisah rawatan sepanjang saya berada disabah.
Beberapa hari ini terutamanya saudara saudara kita dari semenanjung,ramai yang berhajat menelefon saya untuk mendapatkan rawatan.Untuk pengetahuan semua,pada masa ini saya masih lagi berada di sabah dan akan kembali semula ke Taiping Perak pada 22hb Sept ini.Insyaallah..

Rabu, 7 September 2011

Seminar Lanjutan RIDAM Di Taiping Perak

SEMINAR LANJUTAN SESI 3 .. pertama di adakan di TAIPING..!

Posted by Darul Manzil at 8:50 PM
Assalamualaikum wbt
Seminar ke-3 kali ini pertama kali akan di adakah di Taiping sebagai penghargaan penyertaan warga utara yang ramai menyertai seminar RIDAM sebelum ini selepas Kuala Lumpur diikuti seterusnya di Kuantan, Pahang.

Tarikh: 1-10-2011 (Sabtu)
Tempat: Dewan Solehin, No.32, Tingkat Atas,
Jln Medan Kamunting, Perak(diatas kedai kursus perkahwinan Hassani bersebelahan stesen bas kamunting)


Pada asalnya, RIDAM BERCADANG untuk mengisi modul kebatinan, sufi dan rohani dalam program lanjutan ke-3.. Dimana cadangan asal akan dibuat di kawasan rekreasi air terjun dan hutan belantara. Tetapi memandangkan masih banyak yang perlu diajar untuk rawatan am, maka skop rawatan dalaman mungkin akan dilanjutkan pada pengajian berikutnya. Lagipun RIDAM tak galakkan WANITA ambil bahagian sebab risiko di belantara yang penuh dengan aneka 'kampung' yang mungkin mengundang masalah.
Jadi, pada program terbaru kali ini, insyaallah, kita sama-sama akan berkongsi untuk merawat dan membantu di samping berikhtiar dengan permasalahan berikut:-
1. Badi: Pengenalan dan rawatan
2. Ilmu Pengasih: Pengenalan dan rawatan
3. Santau dan herba rawatan
4. Ilmu Pelaris: kaedah & rawatan
5. Doa booster untuk aktifkan peranan roh diri
6. Kaedah dan teknik merawat Amukan Isim
7. Rawatan Sakit Jantung dan doa: PENGIJAZAHAN
8. Rawatan Sihir saraf: kaedah bukaan saraf tunjang dan rawatan.
9. Ilmu Ros Merah: akan diterangkan dalam Seminar.. SMS X LAYAN bila tanya pasal bab ni. :D
Pendaftaran:
Sila buat bayaran sebanyak RM180.00 ke akaun berikut selewatnya 28hb September 2011 dan maklumkan maklumat bayaran ke 019-9891078 / 012-6763447 atau darulmanzil@yahoo.com
Akaun Maybank
Nama: Noor Syahida Mohd Suyud
No: 162085479181
Akaun CIMB
Nama: Khairul Syakirin Abdul Wahab
No: 1313-0000343-52-9
Memandangkan limit penyertaan hanya 40 orang, sila buat bayaran awal sebagai pengesahan awal. Harap Maklum

p/s:Call RITEQ bagi mengetahui lebih lanjut mengenai lokasi seminar

Khamis, 25 Ogos 2011

Konsentrsai dan zikir hati


Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Konsentrasi dapat difahami sebagai penyatuan semua komponen tubuh fisik dan ruhani yang berimbas pada penyatuan energi fisik dan energi ruhani. Adapun cara berkonsentrasi adalah sebagai berikut :
Duduk bersila menghadap kiblat. Pejamkan mata dan kosongkan pikiran. Letakkan jari-jari tangan kanan Anda di bawah (maaf) susu/dada kiri. Ini merupakan salah satu titik lathifa dari tujuh titik lathifa yang ada di tubuh manusia. Pada tempat ini Anda dapat merasakan “detak” yang teratur. Dengarkan “detak” itu lebih kurang 10 menit. Kemudian lepaskan jari-jari tangan Anda dan dengarkan “detak” tanpa menyentuhnya selama 10 menit. Selanjutnya gantilah “detak” itu dengan kalimat “Allah Allah Allah” berulang-ulang sampai tidak ada yang Anda dengar kecuali kalimat Allah. Ini adalah Dzikir Hati sebagai salah satu cara termudah untuk mencapai konsentrasi tertinggi. Usahakan, kapan dan dimanapun Anda berada masukkanlah kalimat Allah seperti di atas semampu Anda. Insya Allah, Anda akan dekat dengan pertolongan dan perlindungan Allah. Mudah-mudahan cara ini dapat mempersempit jalan masuknya syetan melalui aliran darah kita.
Setiap membaca atau mengamalkan do’a apapun, masukkanlah setiap kalimat pada titik lathifa tersebut seperti Anda memasukkan kalimat Allah di atas. Hanya dengan cara inilah kekuatan Allah yang ada pada do’a atau ayat dapat bersatu dengan badan fisik dan ruhani Anda Insya Allah.
Ada beberapa syarat yang mutlak harus dimiliki seorang pengamal yaitu niat, yakin, khusu’. Tanpa syarat ini energi akan terpecah. Selain itu kebanyakan pengamal enggan atau kurang sabar dalam mempraktekkan sebuah keilmuan. Misalnya seseorang memiliki keinginan yang besar untuk dapat menembus alam jin namun keinginan ini tidak disertai usaha maksimal misalnya mendatangi tempat sepi pada tengah malam dsb. Mereka berharap dengan duduk manis dapat menembus alam gaib atau mencapai sebuah tujuan. Tentu saja tetap harus ada perjuangan dan hasil sangat tergantung kepada sejauh mana usaha yang kita lakukan.
Semua yang terjadi di langit dan di bumi termasuk yang berkaitan dengan ilmu tidak akan bisa terlaksana tanpa ijin Allah SWT. Oleh karena itu marilah sama-sama kita membersihkan hati agar jiwa kita yang terbatas dapat dekat-dekatnya dengan Allah SWT yang tidak berbatas agar kita senantiasa mendapat ijin dan ridho dari Allah Azawajalla.
Setiap amalan dzikir, do’a dan keyakinan akan membentuk medan energi gaib pada diri sang pengamal yang ketebalannya mulai dari beberapa centi sampai tak terbatas. Semakin tinggi amalan seseorang, maka medan energi gaib yang terbentuk juga akan semakin besar, demikian sebaliknya. Medan energi gaib inilah yang disebut dengan “Payung Rosul” yang dapat dilihat dengan mata bathin.

Selasa, 23 Ogos 2011

Penawar Rindu..RITEQ Ke Sabah

سم الله الرحمن الرحيم
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


teringat kes rawatan masa merawat seorang wanita..bila dirawat jin berkata..aku tak larat dah..saya tanya balik..tak larat pasai apa?..dia ni jalan kuat sangat..aku tak larat..aku dah tua..hang ni besaq mana?..besaq ni ja(besaq bola)..kih..kih..kih..dalam hati aku berkata"padan muka"..biasalah bila time nak raya..dah tentu kak ni sakan pi shopping sini sana.Memang hebat gila suasana nak raya.Jin pun boleh mengalah dengan kerakusan manusia.Hai..macam macam ada.
Insyaallah..pada 26hb ini saya akan balik ke kampung halaman di Sandakan,Sabah.Bagi sesiapa yang berhajat dan ingin mendapatkan rawatan bolehlah mengubungi atau sms saya.Insyaallah..kita berjumpa di sana..

Ahad, 14 Ogos 2011

Tentang Kerasukan

Sebab sebab kerasukan?
1. Gangguan yang di sebabkan oleh permusuhan
Jenis ini terjadi disebabkan permusuhan dendam diantara puak puak syaitan terhadap manusia.Permusuhan ini seoerti yang kita ketahui telah mula berlaku sejak dizaman Nabi Adam lagi,dan oleh sebab itulah syaitan selalu berharap dapat merosakkan manusia walau dengan apapun cara yang akan di tempuhinya,kerana permusuhannya dengan Bani Adam as telah berlangsung sejak ia diciptakan Allah.
2. Gangguan kerana balas dendam
Perkara ini berlaku disebabkan seseorang manusia telah menzalimi seseorang tanpa ia sedari seperti ia melempar atau membuang air panas di suatu tempat perbuatanya itu telah menyebabkan kesakitan atau kematian terhadap jin tersebut.Dan oleh sebab itulah,jin tersebut membalas perbuatan orang tersebut dengan cara merasuk atau meyakitinya.Syeikh Islam Ibnu Taimiyyah menyatakan terjadinya perkara ini adalah disebabkan kebodohan dan kezaliman jin terhadap manusia,maka ia segera membalas dendam melebihi apa yang seharusnya.
Berikut merupakan tanda tanda seseorang diserang jenis gangguan diatas:
Seseorang aakan menjadi lemah pada sebahagian anggota tubuhnya atau menjadi buta atau merasakan sakit yang amat sangat disekujur tubuhnya atau pada sebahagian tubuhnya sahaja sehingga doktor tidak dapat mengesan atau mengenal pasti punca dan penyebab peyakitnya.
3. Gangguan kerana hawa nafsu
Iaitu seekor jin lelaki mencintai seorang wanita atau jin wanita mencintai seorang lelaki.Masuknya mereka kedalam tubuh manusia adalah kerana disebabkan syahwat,hawa nafsunya dan kecintaanya,sama seperti yang terjadi antara manusia dengan manusia.Adapun gejala yang ditimbulkan adalah:
a. Mersakan seolah olah ada seseorang yang tidur disebelahnya ketika ia hampir tertena.
b. Merasakan seolah olah ada seseorang diatas tempat tidurnya.
c. Tidak mempunyai keinginan untuk berkahwin
d. Tidak mempunyai keinginan terhadap pasanganya.
e. Jika ia sudah berumah tangga,aia akan merasaka tekanan dari pasanganya khusunya ketika melakukan hubungan suami isteri
Ketika apakah Jin dapat mempengaruhi manusia sehingga akhirnya ia dapat masuk kebadannya?
a. Ketika manusia jauh dari Allah dan mengikuti syahwatnya serta lupa untuk mengingati Allah
b. Membiasakan diri dengan kemaksiatan hingga seseorang melupakan Allah
c. Kesedihan yang mendalam akan menbuatkan seseorang lupa kepada Allah.Kebanyakan kita apabila ditimpa musibah akan sangat berduka dan bersedih hatisehinnga terlupa bahawa segala musibah dan cubaan itu adalah ketentuan dari Allah S.W.T dan sebahagian dari kita menolak qadha dan qadhar Allah sehingga berkata"kenapa aku diuji sperti ini ya Allah!atau"apa yang aku lakukan sehingga engkau menghukum aku seperti ini!dan seterusnya berkata kata sehingga mengambarkan sesuatu perkara dan perbuatan yang menyesatkan.
Orang orang seperti ini sangat mudah dirasukioleh syaitan.Sedangkan seseorang mukmin,maka diantara sifatnya adalah redha,sabar dan memuji Allah atas ketentuan Allah S.W.T.Diriwatkan dari ABu Musa al-Asyari:"Rasulullah s.a.w bersabda:'Apabila anak seseorang hamba wafat,maka Allah berkata kepada para malaikat:'kamu telah mencabut nyawa anak hambaku?"mereka berkata:"ya".maka Allah berkata;"kamu telah mencabut nyawa buah hatinya;"mereka menjawab;"ya".Allah kemudian berkata lagi;"lalu apakah yang dikatakan oleh hambaku?"mereka berkata;"ia memujimu dan mengembalikanya kepadamu(innalillahi wa inna ilaihi rojiun).Kemudian Allah berkata:"Buatlah sebuah rumah untuk hambaku disyurga dan namakn dengan rumah pujian."
d. Ketakutan yang sangat mendalam sehingga ia lupa menginggati Allah.Adapun ketakutan terbahagi kepada dua iaitu ketakutan jabali dan ketakutan dari ALlah.
Ketakutan jabali adalah ketakutan alami oleh manusia seperti seseoran yang takut melihat singa atau ular,ini merupaka sesuata yang biasa.Allah telah menjelaskan ketakutan ini didalam Al-Quran ketiak menceritakan tentang Nabi Musa dan para penyihir(surah taha ayat 65-67).Rasa takut adalah tabiat manusaia,akan tetapi jika rasa takut ini disertai dengan hubungan hamba kepada Tuahanyadan mengingatiNya,maka ketakutan tersebut tidak akan membahayakanya.Sedangkan ketika ketaatan telah hilang dari diri seseorang dan lupa untuk mengingati Allah,maka syaitan akan menambah nambahkan ketakutan kepadanya sehingga seseorang itu merasakan ketakutan yang amat sangat.Allah berfirman yang bermaksud:
"Sesungguhnya mereka itu tidak lain hanyalahsyaitan yangg menakut nakuti(kamu)dengan kawan kawanya(orang orang musyrik quraisy),keran itu janganlah kamu takut kepadan mereka,tetapi takutlah kepadaKu,jika kamu benar benar orang yang beriman."
Ketika seseorang berada dalam ketakutan dan lalai mengingati Allah serta tidak menyebut nama Allah,maka waktu inilah syaitan dengan mudah dapat merasuk dan memperalatkanya serta menambah ketakutanya.

Rabu, 3 Ogos 2011

Jadual Rawatan DiBulan Ramadhan

سم الله الرحمن الرحيم
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Ramai yang sms dan telefon saya..RITEQ tak merawat ke di bulan posa ni?Apa pulak tak merawatnye kak oi..ingat jin xdak ke masa bulan posa ni..kalau perawat tak merawat masa bulan posa ni,alamatnya semakin ramai le puak puak ghaib tu yg bermaharajalela.Hehehe..
Jadual Rawatan RITEQ setakat ni:
Isini hingga khamis:(takdak rawatan kecuali kes kes kecemasan)
jumaat : Bermula 10.30 malam
Sabtu : Bermula Dari Jam 2 ptg hingga jam 6.30ptg.Dan disebelah malam bermula jam 10.30 mlm.
Ahad : Jam 2 ptg hingga jam 6.30 ptg sahaja.
Apapun saya harap pesakit call atau sms dulu sebelum nak datang..Ok..selamat berpuasa.

Ahad, 24 Julai 2011

Punca Gangguan Yang Sering Dihadapi Oleh Kaum Wanita

سم الله الرحمن الرحيم
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Dua punca utama terjadinya masaalah gangguan yang sering dihadapi oleh kaum wanita.
1) akibat sihir
2) kecenderungan jin ketika memandang wanita berkenaan

Umum sudah mengetahui bahawa serangan sihir adalah satu proses serangan yang disebabkan oleh satu rasa tidak kepuasan atau dendam pada seseorang yang menggunakan perantaraan jin dan syaitan.Namun begitu,ramai yang tidak sedar bahawa penyebab nombor dua juga merupakan salah satu penyumbang terbesar masaalah gangguan jin pada kaum wanita.Jin jin suka mendatangi perempuan yang suka bersolek berlebih lebihan,yang tidak menjaga solatnya,tidak membaca al-quran tetapi gemar mendengar muzik muzik yang melalaikan,suka membuka aurat,dan juga gemar duduk bersolek dihadapan cermin.
Mereka tidak menyedari bahawa perbuatan seperti ini menjadi tarikan jin jin.Mereka masuk kedalam bilik air,lalu menyanyi dan mandi dalam keadaan bertelanjang,padahal bilik air adalah diantara tempat kegemaran jin jin jantan dan betina dan menyebabkan salah satu makhluk makhluk tadi tertarik pada jasdanya lalu ia meresap kedalam tubuh dan menngganggu wanita tersebut.
Manusia yang selamat dari gangguan jin,iblis dan syaitan adalah manusia yang sentiasa berada dalam tauhid (mengesakan Allah) melalui lidah,anggota dan hati.Mereka juga berakhlak dengan akhlak Rasulullah s.a.w.serta beramal dengan syariat syariat islam.
Jaln paling dekat untuk berada dalam tauhid Allah ialah dengan kita mengambil contoh perbuatan dan kelakuan mereka yang setiap waktu dan masa berada dalam tauhid Allah seperti Rasulullah s.a.w,sahabat sahabat Baginda,para ulama soleh dan sebagainya.
Dengan itu insyaallah,kita akan selamat dari gangguan para jin,iblis dan syaitan selagi kita berada dalam tauhid Allah tidak kira disemua tempat,waktu dan masa selagi kita menyampaikan diri kita zahir dan batin dalam tauhid Allah melalui anggota,lidah dan hati kita.
Firman Allah:
SESUNGGUHNYA SYAITAN ITU TIDAK MEMPUNYAI SEBARANG PENGARUH TERHADAP ORANG ORANG YANG BERIMAN DAN YANG BERSERAH BULAT BULAT KEPADA TUHAN MEREKA.SESUNGGUHNYA PENGARUH SYAITAN ITU HANYALAH TERHADAP ORANG ORANG YANG MENJADIKAN DIA SEBAGAI PEMIMPIN MEREKA DAN DENGAN ORANG ORANG YANG DENGAN SEBAB HASUTANYA MELAKUKAN SYIRIK KEPADA ALLAH(Surah An Nahl:99)

Isnin, 18 Julai 2011

Rahmat Allah

سم الله الرحمن الرحيم
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Lama tak menulis cerita cerita didalam blog.Hampir sebulan rasanya.Bukannya tidak ada cerita cerita menarik untuk dikongsikan tetapi hati ini baru tersedar semakin banyak kisah rawatan yang diceritakan...semakin tebal riak dan ujub sumaah dizahirkan.Tidak salah nak bercerita tentang rawatan,tetapi kadangkala hati terlebih ketika mentafsirkan(lepas ni kena hantar dulu ke JAIP untuk proses penapisan).Begitulah kita..manusia itu amatlah lemah jika dibandingkan dengan kekuasaan Allah..KITA..sentiasa lalai dan alpa,hanyut dek perasaan sendiri.
Guru Hikmah ku bekata disaat pertemuan.."BUKAN engkau yang mengubat tapi ALLAH yang mengubat..BUKAN engkau yang menyembuhkan tetapi ALLAH yang menyembuhkan..engkau tidak lebih hanyalah seorang mayat hidup yang digerakkan oleh ALLAH,dihidupkan oleh ALLAH,dirahmati oleh ALLAH,dikuatkan oleh ALLAH,diilmukan oleh ALLAH....
ASTAGHFIRULLAHAL AZIIM.....
Walaubagaimanapun dengan izin dan rahmatnya ALLAH..saya masih membuka,meneruskan dan menawarkan khidmat rawatan kepada yang memerlukan..moga Allah merahmati usaha kita..AMIIN AMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
SUBHANALLAH..MASYAALLAH..BARAKALLAH..JAZAKALLAH

Rabu, 22 Jun 2011

4 Yang Datang 3 Yang Tumbang

سم الله الرحمن الرحيم
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

4 orang pesakit yang berhajat datang dari Pulang Pinang dan Kedah.Kesemua Pesakit merupakan keluarga dari Puan S yang mengalami gangguan sihir yang menyebabkan kakinya membengkak dan mengeluarkan air bisa.(boleh cek pada entry yang lepas).Dari maklumat suami pesakit,keadaan Puan S sudah semakin pulih dan bengkak dikakinya semakin berkurangan dan Puan S sudah mula boleh bergerak untuk melakukan kerja kerja rumah.Syukur pada Allah diatas segala izinNya.Moga Allah memberikan kesembuhan sepenuhnya pada Puan S.
Oleh kerana kesemua pesakit datang bersama,saya mengumpulkan pesakit untuk diperdengarkan dengan bacaan ayat ayat rukyah.Daripada 4 yang datang,3 pesakit tumbang apabila mendengar bacaan ayat2 al quran.Pesakit pertama pula rebah apabila disuruh berzikir dengan kalimat Allah.Alhamdulillah..insyallah,kesemua gangguan berjaya dikeluarkan.

Rabu, 15 Jun 2011

Jin Yang Kufur,Fasik Dan Munafik

سم الله الرحمن الرحيم
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.


اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Puan S merupakan mangsa sihir.Kakinya membengkak dan mengeluarkan air bisa dari paras paha hingga kebetis kaki kanannya.Ini merupakan rawatan yang kedua pada Puan S.Setelah dibekalkan dengan air mawar dan tepung ubi serta cuka epal.Alhamdulillah,kaki Puan S nampak semakin kering cuma bengkak masih tidak berkurangan.Sessi rawatan kedua dijalankan seperti biasa.Muncullah Jin sihir beragama islam yang mengaku bahawa dialah yang menyebabkan kaki Puan S membengkak.Setelah diseksa dan ditoreh berkali kali pada tapak kaki kiri Puan S,barulah Jin tersebut bersetuju untuk keluar.Dia juga mengatakan bahawa ada 5 ekor jin lagi yang berada didalam tubuh Puan S.Sebelum keluar saya tanyakan dimanakan barang sihir tertanam,Jin tersebut mengatakan bahawa barang sihir ditanam dihadapan rumah bedekatan dengan tong sampah.Jin tersebut saya arahkan untuk bersumpah dengan nama Allah untuk tidak lagi menganggu Puan S,tetapi Jin tersebut enggan menyebut nama Allah."AKu tak nak sebut namanya,aku benci Allah".Kurang ajar punya jin.Saya tazkirah jin tersebut agar dia bertaubat dan menyesali segala perbuatanya tetapi jin tersebut tetap berdegilSaya toreh berkali kali pada tapak kaki Puan S.Aduhhh..sakitlah bodoh!Jerit jin tersbut."Baiklah..aku bersumpah atas nama Allah".dan akhirnya jin tersebut keluar dari jasad Puan S.Semoga dia mendapat laknat Allah.
Selepas itu muncul pula jin yang mengatakan bahawa dia adalah jin yang mencintai Puan S.Jin ini juga enggan keluar kerana katanya dia adalah iblis dan sangat kuat.Saya katakan iblis tak masuk badan manusia.Jangan cuba nak berlakon.Kamu ni syaitan.Jin tesebut hanyak tergelak.Kau tak boleh keluarkan aku,aku kuat.Saya katakan hanya Allah saja yang kuat.Saya toreh pada tapak kaki Puan S jin tersebut ketawa dan berkata"hoi..gelilah!Hmmm..nampaknya kawasan ini buka kedudukan tapak jin tersebut.Dengan izin Allah,akhirnya saya dapat mengesan kedudukanya dan betis Puan S saya toreh berkali kali.Aduhh..sakitlah bodoh.Bodoh betullah engkau ni.Saya tak hiraukan cacian jin itu.saya teruskan saja torehan pada betis Puan S.(saya tak toreh pada kaki kanan puan S yang bengkak tetapi saya toreh pada kaki kirinya).Baiklah,aku nak keluar.Saya arahkan jin tersebut keluar tetapi katanya dia tak boleh keluar.Hai..banyak main betul engkau ni.Kalau engkau tak boleh nak keluar terpaksalah aku sembelih engkau.Jin tersebut menjawab"sembelih je".Saya letakkan besi pada leher Puan S dan Jin tersebut mula menangis kesakitan dan akhirnya jin tersebut saya sembelih.Tetapi dari pemerhatian saya jin tersebut mempunyai kelebihan untuk mencantumkan kembali jasadnya apabila disembelih.Rawatan saya hentikan dan akan dibuat sessi rawatan lain pada Puan S nanti.Moga Allah mempermudahkan.

Jumaat, 10 Jun 2011

Pengsan Setelah DiRukyah

سم الله الرحمن الرحيم
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Tujuan Puan K datang berjumpa saya adalah untuk meminta saya merawat anaknya.Setelah membaca beberapa potongan Ayat ayat Al quran,saya melihat Puan K yang duduk dibelakang anaknya mula menunjukkan reaksi kurang selesa.Puan K kelihatan sangat tidak selesa sambil memicit micit bahagian bahu dan pinggangnya.Saya habiskan rawatan pada anaknya dan saya mengesahkan bahawa anak Puan K tidak mengalami sebarang gangguan.Selepas itu Puan K meminta pula saya merawatnya kerana katanya dia merasa amat tidak selesa ketika mendengar bacaan ayat ayat al-quran semasa saya merawat anaknya tadi.
Semasa dibacakan Ayat ayat rukyah,Puan K terus pengsan.Saya membuat beberapa dialog menggunakan jari dan jin didalam jasad Puan K enggan keluar,dan dengan izin Allah,saya dapat mengesan kedudukan gangguan tersebut dan akhirnya Puan K mula sedar dari pengsan dan terus muntah.Setelah selesai rawatan,Puan K berkata"ingatkan anak makcik yang sakit,rupa rupanya makcik pula yang sakit.Patutlah selama ni makcik selalu sakit pada bahagian pinggang dan bahu dan nafas makcik kadangkala berbau nanah".

Rabu, 8 Jun 2011

Jin Islam Bina Perkampungan Di Kepulauan Borneo

سم الله الرحمن الرحيم
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Lanjutan dari siri rawatan pada Puan D,3 ekor jin telah berjaya dikeluarkan.Dengan izin Allah,Ketiga tiga jin tersebut saya kesan duduk dibahagian tapak kaki dan betis,manakala jin islam pula duduk dibahagian tangan pesakit.Dua daripadanya bersetuju untuk keluar dan bersumpah untuk tidak masuk lagi kedalam jasad Puan D.Jin islam pula minta dihantar keserambi madinah.Dia bersungguh sungguh ingin bertaubat dan bertekad mahu mendalami ajaran islam.Dia juga mengatakan masih banyak lagi jin yang berada didalam jasad puan D.Rawatan saya hentikan kerana pesakit dilihat tersangat letih.Saya bekalkan pesakit dengan bahan rawatan dan akan membuat rawatan susulan.
Beberapa hari berlalu,pesakit histeria lagi dan muncullah beberapa jin yang menyatakan hasratnya untuk keluar beramai ramai.2 daripadanya telah ditangkap oleh tukang sihir.Jin islam dan jin kafir berpakat untuk tidak lagi masuk kedalam jasad Puan D.Jin islam pula mahu lari ke kepulauan Borneo untuk membina perkampungan mereka.Alhamdulillah,bahan rawatan berjaya mengazab dan melemahkan mereka.
Dua hari selepas itu,Puan D dirukyah lagi dan tidak menunjukkan apa apa respon.Syukur pada Allah yang memnerikan kesembuhan pada Puan D.

Ahad, 29 Mei 2011

Iklan:Dalam Botol?

سم الله الرحمن الرحيم
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Saya tak pasti samaada imej ni terhasil dari biasan cahaya atau imej sebenar jin yang berjaya ditangkap hasil rawatan baru baru ni ketika merawat seorang wanita yang mengalami kebas dan sakit tapak kaki.

Selasa, 24 Mei 2011

Orang S******* Yang Suruh Aku

سم الله الرحمن الرحيم
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Rawatan kali pertama tidak membuahkan hasil.Puan A apabila dirukyah hanya mengalami kekejangan seluruh badan dan saya terpaksa hentikan rawatan.Pesan guru saya"apabila pesakit dirukyah dan menunjukkan gejala kekejangan maka hentikanlah rawatan,kerana ianya hanya akan menyeksa fizikal pesakit",itulah pesanan guru saya.Ketika meerawat Puan A juga,saya merasakan belakang saya seperti dihiris hiris.Puan A saya bekalkan dengan bahan rawatan untuk dibuat minuman dan mandian.
Keesokan harinya,anak Puan A telefon saya mengatakan Yang ibunya menggeletar seluruh badan sebaik saja minum dan mandi air rawatan dan ibunya memininta saya datang kerumah mereka untuk melihat keadaannya.Saya beritahu keluarga pesakit agar bertenang dan itu merupakan petanda baik bahawa air rawatan itu berkesan dalam mengazab dan melemahkan gangguan yang berada didalam tubuh Puan A.Saya berjanji akan kerumah Puan A selepas maghrib.
JAm 8.15 saya pun sampai dirumah Puan A dan saya dapati keadaan Puan A sudah kembali normal.Oleh kerana dah terlajak sampai,suami Puan A meminta saya meneruskan rawatan kepada Puan A.
Saya memulakan rawatan dengan mengenggam kedua dua ibu jari kaki Puan A.Belum sempat dirukyah,kaki Puan A sudah mula bergoyang goyang.Saya bacakan zikir Yaa Muntaqiim dan kali ini badan Puan A pula yang berpusing pusing.Saya teruskan dengan bacaan rukyah.Puan A berteriak kesakitan.Pada mulanya jin dibadan Puan A enggan memberikan kerjasama,apabila saya tanya dia hanya mencebikkan mulutnya seperti mengejek saya.Apabila saya melakukan teknik torehan pada tapak kaki Puan A barulah ia mahu memberikan kerjasama.
Saya:kamu datang atas alasan apa?
Jin:Aku nak orang ni mati.
Saya:Engkau jin sihir ye?
Jin:orang s****** yang suruh aku.
Saya:engkau kafir ke islam?
Jin:aku kafir lahhh.
Saya:nak masuk islam tak?
Jin:tak nakkk!!
Saya:sekarang aku nak engkau keluar dari jasad ni.
Jin:tak nak,tak nak!
Saya:kalau tak nak,engkau akan terus aku siksa.(saya melakukan beberapa torehan pada tapak kaki Puan A dan jin mula berteriak kesakitan).
Jin:baiklah,baiklah..aku nak keluar.
Saya:betul engkau nak keluar?macamana kalau selepas ni engkau masuk balik?
Jin:aku betul betul nak keluar.Aku tak nak masuk dah.Sakit..sakit!
Saya:Sekarang aku kira sampai sepuluh..kalau engkau masih tak keluar aku sembelih engkau dengan izin Allah(sambil meletakkan tangan keleher Puan A)
Jin:aku tak nak kena sembelih..ok..ok aku keluar sekarang
Saya;1..2..3..4-10..
Suasana menjadi sunyi sepi menunggu reaksi Puan A.Puan A kelihatan amat lemah sekali.Saya scanning kembali Puan A.Alhamdulillah..nampak gayanya jin tersebut betul betul keluar dari jasad Puan A.Puan A mula sedar dan berdoa sambil menitiskan airmata.Puan A saya nasihatkan agar sentiasa istiqomah dengan amalan2 soleh bagi mengelak serangan yang seterusnya dan apapun yang dikatakan oleh jin tersebut,janganlah dipercayai seratus peratus kerana boleh jadi jin tersebut berbohong.
ILAHII ANTA MAKSUDI..WA REDHOKA MATLUBI..

Sabtu, 21 Mei 2011

Santau

Muqaddimah
Menurut para perawat traditional tidak menyatakan perbezaan yang jelas diantara santau dan racun,hanya terdapat beberapa ciri perbezaan bagi menentukan samaada seseorang itu terkena santau atau racun,manakala kesan santau hanya dapat dikesan dalam masa yg agak lama dimana mangsa tidak akan menyedari melainkan mangsa memakan limau nipis atau memakan nenas kerana santau sensitif kepada benda benda tersebut.

Jenis Jenis Santau
Santau terbahagi kepada 2 jenis:
1) santau yg diperbuat daripada bahan2 biasa dan diberi secara langsung kepada mangsa dan diletak kedalam makanan dan minuman.Ia tidak berkait dengan pemujaan jin dan syaitan,ini agak mudah diubati.
2) Santau yg disertai dengan pemujaan jin,santau ini juga dikenali sebagai santau angin.santau ini agak sukar diubati kerana ia melibatkan jin yang mempunyai sayap,jin tersebut mampu terbang diudara,biasanya mangsa akan menjadi kurus kering.

Tanda Tanda terkena Santau

1) batuk berterusan,batuk berdarah dan bernanah serta keluar debu2 kecil seperti habuk atau kaca
2) keluar darah istihadah yang berpanjangan bg kaum wanita
3) sakit tulang belakang pada waktu maghrib dan malam jumaat,kadangkala sakit menjadi lebih kritikal ketika hampir solat jumaat
4) sakit dan sesak nafas terutama pada waktu maghrib
5) lenguh seluruh anggota badan
6) kuku memjadi hitam dan nafas menjadi busuk
Tanda Semasa tidur
1) mimpi jatuh dari tempat tinggi
2) mimpi bahan2 miang seperti miang buluh dan ulat bulu
3) mimpi bermain dengan benda tajam seperti pisau dan sembilu
4) mimpi kanak2 kecil
5) mimpi binatang menakutkan seperti ular

Kesan Kesan Santau
1) boleh membawa maut
2) hilang daya ingatan
3) kulit merekah dan keluarair bisa dan nanah
4) menjadi panas baran
5) badan menjadi bongkok disebabkan batuk yang berpanjangan
6) gugur bulu2 badan
7) kelopak mata mennjadi hitam akibat tidur yang sering terganggu
8) kanser dan ketumbuhan

Selasa, 17 Mei 2011

Beberapa Kisah Rawatan

سم الله الرحمن الرحيم
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Kes 1
Puan A seorang guru pada mulanya datang untuk membuat rawatan bekam yang akan dikendalikan oleh isteri saya tetapi dinasihatkan isteri saya untuk membuat sessi scanning dahulu untuk mengesahkan penyakit yang dialaminya.Puan A disahkan doktor menghidap penyakit migrain dan telah beberapa kali mendapatkan rawatan dari beberapa perawat islam tetapi hasil scanning,Puan A diklasifikasikan bebas dari gangguan.Puan A saya rawat bermula dari bahagian kepala dan setelah beberapa minit merawat saya dapati gangguan telah lari kebahagian kaki.Saya halakan tapak tangan kebahagian kaki Puan K sambil menyebut Asma Allah(ya muntaqim)..Puan A mula menggigil kesakitan dan badanya menggeletar dengan kuat.Saya dapati Puan A masih dalam keadaan 50/50.Saya arahkan jin keluar dan jika menganggu lagi saya tidak akan bertolak ansur.Beberapa minit kemudian saya hentikan rawatan.Saya bekalkan Puan A dengan bahan rawatan.Keesokan harinya Puan A memberitahu saya malam tadi dia bermimpi membuang air besar dengan jumlah yang banyak.Tak tahu pula saya akan makna mimpi tersebut.Mungkin petanda baik kot.Insyaallah,akan dibuat rawatan susulan.
Kes 2
Jam 10.15malam.Baru nak makan malam..actually baru selesai sessi rawatan,dua orang pemuda berdiri diluar rumah.Tujuan nak minta diurut..aiseyman..ni dah salah rumah ni.saya katakan saya tak pandai mengurut,kena cari orang lain le.Saya hanya buat rawatan untuk kes2 tertentu sahaja.Abg A ni dah tak tahan,badannya sering saja sakit bermula dibahagian tengkuk hingga ketulang belikat.Abg A minta dirawat.Bacaan rukyah saya mulakan dan kaki Abg A mula menggigil dengan laju.Tidak ada dialog dengan penganggu.Saya tarik gangguan dan rawatan dihentikan.Terkejut Abg A.tak sangka pulak ada jin yang duduk dalam badan saya.Ingatkan sakit2 biasa je..kata Abg A.Saya katakan pada Abg A yang ini hanya gangguan kecil.Rajin2lah solat jenazah..opss..tersasul pulak..solat berjemaah.Oleh kerana dah hampir lewat malam,saya sarankan Abg A datang pada hari yang lain untuk membuat rawatan bekam.
Kes 3
Saya rasa perawat2 dibahagian utara tentu kenal dengan pesakit ni.Ada yang mengatakan pesakit dalam kategori sihir,saka dan sebagainya.Tetapi bagi saya,pesakit ni lebih kepada gangguan jin asyik.(mungkin gangguan pada pesakit berlapis lapis macam kek lapis).Pesakit ni saya namakan dengan Abg B.Abg B ni bila saja dirukyah akan mengeluarkan suara yang berubah ubah,menunjukkan yang jin tersebut tidak dapat mengimbangi dirinya dengan Abg B.Bila nak kerasukan je terus normal balik.aduhh..kalau baca dekat 2 jam pun tak guna ni.Saya bacakan ayat pada tapak tangan dan saya gerakkan pada bahagian yang disyaki.Sampai saja kebahagian tengkuk,Abg B mula menunjukkan reaksi seolah olah dibelai.Astagfirullah..saya ulangi lagi gerakkan tangan.Abg B tetap menunjukan reaksi seolah olah dibelai(macam kucing kena belai).dalam hati saya berkata"jin gila seks agaknya".Saya cuba tarik gangguan untuk dipasung pada buah limau tapi tak berjaya kerana tangan saya menggeletar teramat kuat apabila sampai saja kebahagian perut seolah olah tidak boleh melepasi sesuatu.Saya hanya bekalkan pesakit dengan bahan rawatan.
wallahualam..

Rabu, 11 Mei 2011

Serangan Pada Isteriku

سم الله الرحمن الرحيم
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Alhamdulillah..baru saja selesai merawat isteri.Nak dijadikan cerita 2 hari yang lepas isteri saya bermimpi didatangi 2 ekor ular dan selepas itu disusuli dengan sakit dan kebas pada kaki kanannya.Oleh kerana kesibukan dengan jadual rawatan dan tugas harian,maka rawatan tidak dapat dilakukan..rasa bersalah juga pada isteri.kerana kesibukan,isteri hampir diabaikan.
Siang tadi isteri saya beritahu bahawa malam tadi dia bermimpi didatangi oleh seseorang dan berkata"inilah risiko menjadi isteri seorang perawat"!hmm..bunyi tu lebih kurang macam bunyi ugutan.Dan ketika dia menyidai kain siang tadi,kakinya hampir hampir tidak boleh digerakkan.Astaghfirullah..serangan apakah ini..(masa tu saya tidak ada dirumah).Nasib baiklah isteri saya seorang yang kuat semangat.Setelah membaca beberapa potongan ayat al quran dan zikir,kesakitan beransur hilang.
Sebentar tadi saya mulakan rawatan pada isteri..ditengah tengah pembacaan,isteri saya minta dihentikan bacaan kerana dadanya terasa sesak yang amat sangat dan merasa seolah olah tidak boleh bernafas..saya arahkan isteri saya baring dan saya sambung semula pembacaan..Yaa ma'sarol jin..aku arahkan kamu untuk keluar dari jasad ini,apapun alasan kamu,maka kamu tidak layak menganggunya,dan jika kamu masih enggan maka aku tidak akan teragak agak untuk meyeksa dan membakar kamu sekalipun membunuh kamu dengan izin Allah..Maasya Allah hu kaana wamaa lam yasya'lam yakun..walahau la walaa quwwata illabillah.Isteri saya mula menangis sambil memegang dadanya.Ayat ayat pembakar jin saya bacakan..subhanallah..pada ketika itu juga,kaki kanan isteri saya mula bergerak gerak dan terangkat angkat dan berkurangan secara beransur ansur.Menandakan yang gangguan sudah mula bergerak keluar.Pembacaan ayat ayat diteruskan sehingga habis.Alhamdulillah..Allah berkuasa menundukkan sekalian makhluknya..
Teringat dengan kata kata Ust.Majid dalam laman blognya..
Inilah yang dikatakan sesetengah orang sebagai risiko menjadi perawat. Jin2 yang ada kaitan dengan rawatan yang kita lakukan akan mencari jalan bagi mengalahkan perawat. Sekiranya didapati perawat sukar diserang maka ahli keluarga terdekat akan dijadikan ganti, dengan harapan bahawa perawat akan pull-out dari kerja-kerja merawat.
Inilah yang menyebabkan ramai mu'allij muda/baru gugur apabila ujian datang... walaupun pada mulanya bersemangat tinggi.
Sebenarnya peristiwa ini dialami oleh semua perawat.
Secara positif ia adalah sebahagian dari proses ujian yang ALLAH sediakan bagi:
1.Menguji keikhlasan perawat
2.Menguji daya tahan dan kesabaran perawat
3.Memberi peluang kepada perawat mencari kaedah penyelesaian terhadap gangguan
4.Memantapkan ruqyah perawat
Dan ini pula kata kata dari USt.Tarmizy dari rukyah Assyariah Islamic:
Menjadi perawat bermaksud anda sudah bersedia untuk menanggung risiko yg ada. Menjadi perawat Islam atau muallij sama seperti anda menjadi seorang Mujahidin yang berjuang di jalan Allah, Fiisabilillah! Jadi apakah risiko seorang pejuang atau askar? Ye, kecederaan di medan perang atau kematian! dan ahli keluarga anda turut merasainya. Namun ganjaran yg Allah janjikan jika mati menentang tukang sihir (fiisabilillah) adalah shahid!
Namun begitu, jangan berperang tanpa meraih kemenangan, jangan berperang tanpa persediaan kerana keselamatan dan kesejahteraan umat Islam bersandar di bahu kita, pejuang-pejuang Islam.
Sebelum perawat layak merawat mana-mana pesakit, perlulah menjazam dalam dirinya ayat-ayat Kalamullah dan zikir-zikir, kerana ia bukan sahaja membantu dalam rawatan, malahan menjadi "defence" untuk kita. Bertanyalah kepada guru yg tahu cara-caranya.

FASAYAKFII KAHUMULLAH..WAHUWASSAMII UL ALIIM

Isnin, 2 Mei 2011

Gangguan Qarin Atau Gangguan Saka(adakah kesamaannya)?

سم الله الرحمن الرحيم
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Semalam telah merawat satu kes gangguan.Masuk ni dah kali ke 3 pesakit datang untuk membuat rawatan susulan.Masa sesi scaning pertama dulu..saya gunakan kaedah dialog kaki kerana pesakit ni memang takkan kerasukan,cuma apabila dibacakan set rukyah hanya merasakan kepanasan pada bahagian tengkuk dan tulang belikat.Hasilnya..gerakkan kaki memberi isyarat,ianya adalah gangguan saka..saya gunakan teknik menarik gangguan.Hasilnya..kaki kiri pesakit menjadi kebas..dan saya tarik semula gangguan menggunakan kaedah akrine..alhamdulillah..rasa kebas mula berkurangan..pesakit saya bekalkan dengan air dan limau rukyah untuk mandian dan minumanan..
Sesi kedua..set rukyah dibacakan..simptom yang sama,pesakit merasakan rasa panas pada bahagian tengkuk.Ketika pesakit menutup mata semasa set rukyah dibacakan..pesakit melihat gambaran kaabah dihadapanya tetapi tiba2 hilang dan muncul pula gambaran seorang wanita yang berpakaian ala ala cleopatra dlm cerita mesir purbakala.sekali lagi rawatan menarik gangguan diikhtiarkan..pesakit dibekalkan dengan minyak zaitun yang telah dirukyah dan saya berikan beberapa amalan rahsia untuk pesakit amalkan..hasil amalan itu pesakit mengatakan beberapa hari permulaan tengkuk pesakit menjadi semakin panas..saya katakan,itu adalah hasil tindakbalas dan dengan izin Alllah,gangguan merasa terazab dengan amalan itu..
Setelah rawatan berakhir saya mula memikirkan apakah sebenarnya yang menggangu pesakit ini..simptom pesakit adalah sukar untuk tidur dan sering mendengar bisikan was was,selain lenguh pada bahagian tengkuk dan hanya kadangkala bermimpi melihat anak anak kecil yang bermain dihadapanya..tapi gangguan yang paling kerap ialah pesakit sering mendapat lintasan hati atau bisikan was was.Saya cuba mencari jalan penyelesaianya tetapi masih buntu..dan malam semalam sebelum pesakit datang untuk membuat rawatan sesi ketiga..saya melakukan solat hajat mohon Allah berikan ilham dan mohon ditunjukkan gangguan serta mohon kesembuhan untuk pesakit..
Sesi ketiga yang berlangsung semalam..Saya memulakan dengan teknik nun dan teknik tekanan untuk mengesan gangguan pada pesakit.Semasa teknik nun dilakukan pesakit merasakan kesakitan yang amat sangat pada dahinya dan dia merasakan jari saya teramat tajam hingga menembus ketulang..belakang pesakit saya kuncikan dengan lam jalalalah niat agar gangguan terkunci dan hanya akan keluar apabila cukup syaratnya seperti yang diterangkan oleh Ustaz Syakirin RIDAM dan belakang pesakit saya tekapkan dengan tuala yang telah dicelup dengan air cuka rukyah.kesannya..pesakit merasakan seperti berbaring diatas parang yang tajam.Set terapi rukyah saya bacakan ditambah dengan ayat ayat pembakar jin.bacaan berlangsung selama hampir satu jam lebih dan akhirnya saya azankan ditelinga kanan pesakit.Saya cuba tembak gangguan dengan tenaga dalaman..pesakit dapat merasakan seperti ada perpecahan pada seluruh anggota tubuhnya dan akhirnya pesakit melihat gambaran makhkluk seperti dirinya sedang beredar dan berlari kebelakang saya dan cuba mencekik saya dan terus lari kearah luar tingkap yang terletak dihadapannya.saya cuba tarik makhluk tersebut dengan kaedah tarik kedalam botol.Pesakit mengatakan makhluk tersebut telah hilang dan muncul semula beberapa minit kemudian tetapi berada didalam jarak yang agak jauh..
Entah kenapa secara tiba tiba terkeluar dari mulut saya mengatakan yang ini adalah gangguan qarin..mengapa saya katakan begitu..adakah kerana pesakit melihat makhluk yang serupa seratus peratus seperti dirinya(teringat tentang kembar kita semasa dilahirkan)atau adakah ianya ilham dari Allah atau cuma tafsiran saya..adakah kesamaannya dengan saka..

saya cuba mencari maklumat tentang qarin ini..

Tentang Jin Qarin
Tahukah anda setiap manusia dilahirkan dengan kembar masing-masing? Setiap kali lepas ibu kita bersalin, si ayah akan membasuh uri atau orang tua-tua kata itu kembar kita... Sebenarnya kembar yang dimaksudkan itu dipanggil sebagai Qarin. Di sebelah kanan kita ialah Malaikat yang akan menyuruh kita membuat perkara-perkara baik manakala Qarin kita akan berada di sebelah kiri dan mengajak kita membuat perkara-perkara yang jahat.Dalam hadis dari Rasulullah S.A.W ada disebutkan dengan lebih terperinci tentang Qarin.
Seorang ustaz pernah bercerita beliau sedang dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Bangi pada malam hari. Dalam perjalanan, dia bertembung dengan seorang perempuan, berpayung di dalam hujan gerimis. Ustaz ini menghentikan kereta beliau dan menumpangkan perempuan itubalik ke rumah. Sepanjang perjalanan perempuan itu menyatakan bahawa dia seorang pelajar UKM tahun 2. Ustaz ni pun belum berkahwin, berasa seronok dapat berkenalan dengan pelajar perempuan tu. Tambahan pula Ustaz ni pun mengajar di UKM. Sampai di rumah perempuan tersebut berpesan supaya tidak lagi datang ke rumahnya kerana ibunya tidak suka lelaki datang.
Balik dari menghantar perempuan tersebut, ustaz ini pun berceritalah pada rakan serumahnya. Dia berkenalan dengan perempuan cantik ni tapi tak berpeluang hendak berjumpa lagi. Hendak dijadikan cerita, esoknya ustaz tersebut mendapati perempuan semalam tertinggal payungnya. Adalah peluang dia pergi ke rumah perempuan tadi. Sampai di rumah perempuan tu ibunya saja yang ada di rumah. Ustaz tu pun bertanya tentang perempuan tadi dan ceritalah tentang payungnya yang tertinggal itu. Ibu perempuan itu terkejut dan menerangkan bahawaperempuan itu memang tinggal di situ, pelajar UKM tahun 2, tapi telah meninggal dunia dua tahun yang lalu.
Jika peristiwa itu pernah anda lalui atau akan lalui, jangan terkejut kerana apa yang anda jumpa ialah Qarin seseorang yang telah meninggal dunia. Qarin ini akan mengulangi detik-detik kematian seseorang serupa seperti yang berlaku setiap malam.Qarin akan memakai pakaian yang serupa contohnya: Jika seseorang mati dilanggar kereta ketika sedang menahan teksi, Qarin juga akan dilihat sedang menahan kereta seperti keadaan sebelum seseorang itu mati. Untuk itu jangan takut kerana setiap makhluk di muka bumi ini tak kira jin atau syaitan atau Qarin, semuanya adalah makhluk Allah belaka.
Sebelum memulakan sesuatu pekerjaan jangan lupa membaca: A'uzubillahiminasyaitonirrajim... InsyaAllah... Selamat dan sejahtera. Kepada kita yang masih hidup, buatlah kebaikan supaya kita dapat mendidik Qarin kita untuk turut membuat kebaikan dan akhirnya tidak berupaya menyuruh kita membuat kejahatan...
Wallahu'alam

Ahad, 24 April 2011

Detik Terakhir Kematian Jin

سم الله الرحمن الرحيم
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Cerita pun lebih kurang sama seperti post yang lepas..pesakit menjadi mangsa sihir untuk memporak perandakan perkahwinan.Baru baca basmallah,pesakit dah kerasukan.Jin tersebut diarahkan untuk keluar dari badan pesakit,tetapi enggan kerana katanya,ia diberi makanan yang sedap sedap oleh tuannya.Pesakit mula bangun dan membuka beberapa gerakan silat.Pesakit dihentam sedikit dengan kaedah tujahan kewal dan tujahan stir.Jin mula memohon ampun..ana tanya"nak bersilat lagi ke?..Jin kata..'tak nak..ampun!
Ana arahkan lagi jin keluar tetapi tetap berkeras untuk duduk dibadan pesakit.Katanya"kalau aku keluar pun aku akan masuk balik!..kalau macam tu engkau tak payah keluar..engkau rasakan saja azab dari Allah.Jin diseksa sedikit demi sedikit.Jin memohon ampun tetapi tetap berkeras untuk duduk dijasad pesakit.Ana tak ada pilihan lain..niat nak sembelih je..nafas diatur sambil jantung dipenuhi dengan zikir allah..setelah nafas hampir pada kemuncaknya..jin tersebut disembelih sambil melaungkan kalimah"AllahuAkbar"berulang kali..
Derik terakhir kematiannya disudahi sambil menyebut nama Tuannya"nohhh..nohhh..nohhh..".Alangkah indahnya jika detik terakhir kematian itu disudahi dengan kalimat"asyhaduallaa ilaa ha illallah,wa asyhaduanna muhammadar rasulullah..
Persoalannya:
Adakah jin itu benar benar telah mati..semuanya atas izin Allah jua..jika Allah izinkan jin itu mati,maka matilah dia..jika tidak tentu ada hikmah yg ingin Allah berikan padanya..Hanya merupakan salah satu ikhtiar dan permohonan kita kepada Allah..berusaha dan bertawakkal.

Khamis, 14 April 2011

Kesan Terapi Rukyah Yang Berterusan

سم الله الرحمن الرحيم
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Artikel ni bukanlah bertujuan untuk membesarkan diri,bersifat riak,ujub,suma'ah dan sebagainya,tetapi tujuan saya menulis artikel ini semata mata untuk menunjukkan contoh terbaik seorang pesakit yang sentiasa sabar dan istiqomah dalam membuat beberapa sessi rawatan yang saya jalankan.Ada sebilangan pesakit,apabila kita katakan"minggu depan kena mai lagi",mulalah nak kata.."ai dah masuk dua kali x sembuh sembuh lagi",.."ni nak duit je ni"..apapun terpulanglah pada persepsi pesakit kerana bagi saya..tidak semua pesakit akan sembuh selepas pertama kali sessi rawatan(bergantung pada tahap gangguan),dan semakin istiqomah seseorang pesakit pada seseorang perawat,semakin besar peratus kesembuhannya..itupun dengan izin Allah juga..

Minggu pertama rawatan..
Mungkin gangguan jin hantu raya.Ianya berdasarkan pengakuan pesakit yang sering melihat bayangan lembaga seperti mawas besar samaada ketika tidur atau jaga.Pertama kali sessi rawatan,pesakit muntah dengan banyaknya dan pesakit mengatakan inilah kali pertama dia muntah setelah banyak kali mendapatkan khidmat rawatan dari beberapa perawat yang bagi saya tidaklah menggunakan kaedah rawatan yang mengikut syara'..bagi saya,ini semua adalah izin Allah.

Minngu Kedua Rawatan..
Pesakit menggigil dengan kuat ketika proses bacaan rukyah..rukyah dibacakan berulang ulang hampir satu jam lebih..pesakit mengatakan ketika bacaan tersebut..pesakit merasakan dirinya seperti berada didalam peti sejuk..pesakit diberikan beberapa ayat amalan..

minggu ketiga rawatan..
pesakit merasakan pergerakan pada betis ketika terapi rukyah dibacakan..gangguan ditarik menggunakan beberapa kaedah tetapi tidak berjaya..pesakit dinasihatkan agar terus menerus membaca beberapa ayat amalan..

minggu keempat rawatan..
Pesakit merasakan seperti pergerakan beribu ribu semut bergerak keluar kehujung kakinya semasa terapi rukyah yang seterusnya..berkemungkinan petanda gangguan telah keluar..Alhamdulillah..nampaknya ada perubahan..

minggu kelima rawatan..
pesakit tidak merasa apa apa semasa sessi terapi rukyah dibacakan..Alhamdulillah..

beberapa hari selepas rawatan..
Pesakit telefon.."Alhamdulillah nak..sekarang ni makcik dapat merasakan perubahan besar pada diri makcik..kalau dulu nak angkat kaki pun pun punyalah susah,tapi sekarang alhamdulillah..mimpi pun dah normal..takda mimpi yang buruk dan menyeramkan..

tapi ada satu malam tu makcik mimpi yang lembaga cuma melihat makcik dari jauh dan berlindung disebalik pokok..x berani nak datang dekat dengan makcik sampai makcik kata kat benda tu.."awat hang pandang aku dari jauh..mai la sini..tak berani nak datang dekat ke!tapi benda tu hanya diamkan diri dan terus hilang".Huish..berani jugak makcik ye..tapi apapun saya nasihatkan agar terus menerus membaca beberapa ayat amalan tersebut kerana tidak mustahil yang gangguan akan datang semula apabila kita lalai dari melakukan bererapa amalan amalan soleh..tabik spring kat makcik tu kerana sentiasa istiqomah dalam menjalankan bebrapa sessi rawatan..dengan izin mu ya Allah..

Sabtu, 9 April 2011

Pertemuan Antara Dua Qolbu

سم الله الرحمن الرحيم
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Bersama Syeikh Qolbu Solehin(Ustaz Anwa Samlan)
Orang kanan Qolbu Solehin(Mualij Shahrom)


Semalam,lebih kurang jam 9.30malam,saya menerima kunjungan dari sahabat seperjuangan yang saya kasihi, beliau tidak lain dan tidak bukan ialah Ustaz Anwar Samlan pengasas Qolbu Solehin, kunjungan beliau bersama Syeikh Shahrom membuatkan saya terharu dan menguatkan lagi ikatan silaturrahim diantara hubungan sesama perawat.
Pertemuan lebih kurang dua jam lebih itu kami isi dengan perbincangan tentang hal ehwal semasa, tentang keterbukaan minda didalam perbincangan ilmu dan teknik rawatan serta permasaalahan didalam rawatan.
Semoga pertemuan ini memberikan seribu kemanfaatan..

Jumaat, 1 April 2011

Jin Pakar Psikologi

سم الله الرحمن الرحيم
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Pesakit pernah mengalami serangan sihir dan berkemungkinan juga gangguan saka.setelah menjalani sesi rawatan yang pertama,dengan izin Allah..keadaan pesakit semakin baik.cuma setelah kebelakangan ini,pesakit dihantui pula dengan gangguan gangguan yang bersifat luaran.
Kali ini peskait datang untuk membuat rawatan susulan.Rawatan TKR diikhtiarkan..
RITEQ:kamu dimana sekarang?
PSKT:saya terapung apung dibilik ni.(kepala pesakit bergerak kekiri dan kanan seperti memErhatikan keadaan sekeliling)
Dalam kesempatan tersebut,saya mengarahkan pskt untuk melihat kebotol vakum untuk pastikan jika benar ada jin yang berjaya disedut..
RITEQ:apa yang kamu nampak didalam botol ini?
PSKT:banyak juga jin yg duduk dalam botol tu!
RITEQ:cuba kamu tanya..ada tak mana mana jin yang nak keluar.
PSKT:(diam seketika)..ada yang minta keluar dan bertaubat dan ada juga yang tak mahu keluar..
RITEQ:(dalam hati berkata..mungkin yang tak nak keluar tu adalah jin jin sihir yang takut kepada Tuannya).
RITEQ:baik!sekarang bergerak kerumah kamu!
PSKT:??
RITEQ:apa yang kamu nampak?
PSKT:ada 3 ekor jin diatas siling rumah..
pesakit diminta menadahkan tanganya dan dibekalkan ayat.Pesakit melihat kalimah ALLAH MUHAMMAD pada tapak tanganya.Gangguan yang ada dilempar dengan kalimah tadi.Satu demi satu ruangan didalam rumah dibersihkan sehinggalah sampai pada bilik tidur pesakit..
PSKT:benda ni lain macam sikit(pskt seperti ketakutan)..bentuknya macam gorila.
RITEQ:lempar sekarang
PSKT:tak jadi apa!(pesakit mula menangis)
RITEQ:kenapa kamu menangis
PSKT:dia hina saya dan hina arwah ayah saya(pesakit mula menangis teresak esak)
pesakit diminta bertahan dan jgn mempedulikan segala kata kata jin tersebut tetapi tangisan pesakit semakin kuat dan rawatan terpaksa dihentikan.
Saya meminta keluarga pesakit agar sentiasa membacakan keseluruhan surah al-baqarah didalam rumah bagi mengusir gangguan tersebut..Semoga Allah mempermudahkannya..

Isnin, 21 Mac 2011

Bayangan Sihir Saka

سم الله الرحمن الرحيم
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Alhamdulillah..masih diberi kesempatan dan masa yang terluang,walaupun beberapa hari ini RITEQ disibukkan dgn kehadiran pesakit yang kadangkala datang sehingga lewat malam.Minggu ini juga RITEQ banyak menerima jemputan rawatan dibeberapa kedai makan dan kilang perusahaan.
Kes terbaru..
kes sihir saka..rukyah dibacakan pada isteri dan siisteri melihat bayangan orang yang disyaki datang ingin membuka kunci sihir tetapi dihalang oleh bayangan saka ayah mertua yang berdiri didepan pintu,dan pada masa yang sama pula..sisuami yang tadinya duduk berdekatan dengan siisteri mula menangis teresak esak kerana secara tidak sedar sisuami melihat bayanagan ayahnya.Pesakit akan membuat rawatan susulan.Moga Allah permudahkan.

lagi kes sihir..
seorang guru datang mengadu sakit yang teramat bisa pada kepala dan beberapa bahagian anggota badan dan rawatan juga telah dirujuk kehospital tapi doktor mengesahkan pesakit hanya demam biasa dan keadaan pesakit berlanjutan selama bebrapa hari.rawatan dimulakan dengan semburan air rukyah..pesakit mula menggigil kesakitan dan belangsung dialog dengan jin penganggu.rawatan diakhirkan dengan teknik pasung pada buah limau.Bisa pada kepala dan badan hilang serta merta.Scanning masih dilakukan dan masih berbaki gangguan pada tubuh pesakit..dan diikhtiarkan dengan kaedah vakum pada botol..alhamdulillah.Allah memudahkan segalanya.

Selasa, 15 Mac 2011

Jeritan Dari Senjata Lama

بسم الله الرحمن الرحيم
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Petang tu pesakit bawa semua barangan pusaka termasuk keris dan tahi besi.Semasa mengeluarkan keris dari sarungnya,tangan ana serta merta menjadi sengal dan bisa terasa menembus sampai ketulang jari.Malam tu jugak,semua barangan tu direndam didalam air yang dibacakan ayat ayat suci al-quran dan dibiarkan semalaman.besen rendaman tu ana letakkan saja diberenda rumah dan ana rahsiakan dari pengetahuan anak.bukan apa takut nanti menakutkan mereka dan mempengaruhi psikologi mereka.
Keesokannya..ketika anak ana sedang leka bermain diberenda rumah,dia dikejutkan dengan satu suara menjerit kesakitan yang mana suara itu datangnya dari rendaman senjata lama tersebut.anak ana menjadi ketakutan,lantas isteri ana menelefon ana dan beritahu apa yang anak ana alami..ana katakan..biarkan saja..mungkin dah sampai masanya..

Rabu, 9 Mac 2011

GAMBAR KENANGAN SEMINAR LANJUTAN RIDAM DITAIPING,PERAK

Assalamualaikum..
Syukur ke hadrat Allah SWT..atas izin-Nya, maka program Seminar Rawatan Alternatif RIDAM berlangsung dengan jayanya.
Semoga mendapat manfaatnya..

Mari kita lihat candid sepanjang sesi Seminar Lanjutan RIDAM ini..
Bicara sebentar berkenaan asas rawatan bagi pelajar baru dan pengukuhan bagi pelajar lama..
Asas sebelum merawat penting..Tiada awal (asas), maka tiadalah akhirnya... "Meh sini tengok cara nak spray pesakit.."..
Jangan 'tembak' direct sangat..Lencun muka pesakit tu...
Rakam...rakam..jangan tak rakam...Tapi kalau dah rakam pun telefon jugak malamnya, tak penuh rakam lagi la tu.. hehehe
"Kalau jin budak, cara 'tarik'nya macam ni...."
Kaedah tepuk...penerangan cara membuang susuk...
Demo dan perkongsian: Kaedah Panggil Orang balik
Talaki bacaan dan amalan untuk peserta..
Keseluruhan program berjalan dengan lancar...Alhamdulillah..
majlis tambah berseri dengan kehadiran TG.Ust Wan Asrul(TIAF)

Rabu, 2 Mac 2011

KEMASKINI LALUAN KURSUS LANJUTAN RIDAM DITAIPING,PERAK




Assalamualaikum WMT dan salam hormat kepada semua.

Buat makluman kepada peserta-peserta yang menyertai kursus pada 05 MAC 2011.Lokasi kursus dinyatakan seperti di atas

Peserta-peserta luar sama ada dari utara mahupun selatan boleh keluar melalui Plaza Tol Taiping Utara / Kamunting terus melalui Jalan Kamunting Lama ke Taiping dan akan bertemu dengan simpang empat lampu isyarat dengan membelok ke kiri dan akan berjumpa MASJID JAMEK KAMUNTING dengan lokasi kursus iaitu DEWAN PLANET 12(marker bertanda biru) yang terletak bersebelahan dengan masjid tersebut.

Jika ada masaalah,hubungi 017-8942521

wassalam..