Rabu, 11 Mei 2011

Serangan Pada Isteriku

سم الله الرحمن الرحيم
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Alhamdulillah..baru saja selesai merawat isteri.Nak dijadikan cerita 2 hari yang lepas isteri saya bermimpi didatangi 2 ekor ular dan selepas itu disusuli dengan sakit dan kebas pada kaki kanannya.Oleh kerana kesibukan dengan jadual rawatan dan tugas harian,maka rawatan tidak dapat dilakukan..rasa bersalah juga pada isteri.kerana kesibukan,isteri hampir diabaikan.
Siang tadi isteri saya beritahu bahawa malam tadi dia bermimpi didatangi oleh seseorang dan berkata"inilah risiko menjadi isteri seorang perawat"!hmm..bunyi tu lebih kurang macam bunyi ugutan.Dan ketika dia menyidai kain siang tadi,kakinya hampir hampir tidak boleh digerakkan.Astaghfirullah..serangan apakah ini..(masa tu saya tidak ada dirumah).Nasib baiklah isteri saya seorang yang kuat semangat.Setelah membaca beberapa potongan ayat al quran dan zikir,kesakitan beransur hilang.
Sebentar tadi saya mulakan rawatan pada isteri..ditengah tengah pembacaan,isteri saya minta dihentikan bacaan kerana dadanya terasa sesak yang amat sangat dan merasa seolah olah tidak boleh bernafas..saya arahkan isteri saya baring dan saya sambung semula pembacaan..Yaa ma'sarol jin..aku arahkan kamu untuk keluar dari jasad ini,apapun alasan kamu,maka kamu tidak layak menganggunya,dan jika kamu masih enggan maka aku tidak akan teragak agak untuk meyeksa dan membakar kamu sekalipun membunuh kamu dengan izin Allah..Maasya Allah hu kaana wamaa lam yasya'lam yakun..walahau la walaa quwwata illabillah.Isteri saya mula menangis sambil memegang dadanya.Ayat ayat pembakar jin saya bacakan..subhanallah..pada ketika itu juga,kaki kanan isteri saya mula bergerak gerak dan terangkat angkat dan berkurangan secara beransur ansur.Menandakan yang gangguan sudah mula bergerak keluar.Pembacaan ayat ayat diteruskan sehingga habis.Alhamdulillah..Allah berkuasa menundukkan sekalian makhluknya..
Teringat dengan kata kata Ust.Majid dalam laman blognya..
Inilah yang dikatakan sesetengah orang sebagai risiko menjadi perawat. Jin2 yang ada kaitan dengan rawatan yang kita lakukan akan mencari jalan bagi mengalahkan perawat. Sekiranya didapati perawat sukar diserang maka ahli keluarga terdekat akan dijadikan ganti, dengan harapan bahawa perawat akan pull-out dari kerja-kerja merawat.
Inilah yang menyebabkan ramai mu'allij muda/baru gugur apabila ujian datang... walaupun pada mulanya bersemangat tinggi.
Sebenarnya peristiwa ini dialami oleh semua perawat.
Secara positif ia adalah sebahagian dari proses ujian yang ALLAH sediakan bagi:
1.Menguji keikhlasan perawat
2.Menguji daya tahan dan kesabaran perawat
3.Memberi peluang kepada perawat mencari kaedah penyelesaian terhadap gangguan
4.Memantapkan ruqyah perawat
Dan ini pula kata kata dari USt.Tarmizy dari rukyah Assyariah Islamic:
Menjadi perawat bermaksud anda sudah bersedia untuk menanggung risiko yg ada. Menjadi perawat Islam atau muallij sama seperti anda menjadi seorang Mujahidin yang berjuang di jalan Allah, Fiisabilillah! Jadi apakah risiko seorang pejuang atau askar? Ye, kecederaan di medan perang atau kematian! dan ahli keluarga anda turut merasainya. Namun ganjaran yg Allah janjikan jika mati menentang tukang sihir (fiisabilillah) adalah shahid!
Namun begitu, jangan berperang tanpa meraih kemenangan, jangan berperang tanpa persediaan kerana keselamatan dan kesejahteraan umat Islam bersandar di bahu kita, pejuang-pejuang Islam.
Sebelum perawat layak merawat mana-mana pesakit, perlulah menjazam dalam dirinya ayat-ayat Kalamullah dan zikir-zikir, kerana ia bukan sahaja membantu dalam rawatan, malahan menjadi "defence" untuk kita. Bertanyalah kepada guru yg tahu cara-caranya.

FASAYAKFII KAHUMULLAH..WAHUWASSAMII UL ALIIM

1 ulasan:

Jorasmin berkata...

ptg td isteriku ada bermimpi didatangi ular tedung senduk berwarna kuning, haiwan itu lalu di air dan berlanggar daun lidah jin. Ular itu tidak dapat melihat isteriku...ular itu berlalu dan meninggalkan sesuatu di atas kertas, isteriku mengambilnya...kemudian aku kejutkan isteriku dari tidur....