Sabtu, 15 Januari 2011

KAK TAK SANGKA PULAK BENDA NI SALAH!

Bismillahirrahmanirrahim,
Segala Puji bagi Allah SWT..Tuhan Pentadbir Sekalian Alam,Selawat dan Salam keatas Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW.
Seorang pesakit mendapatkan rawatan dari ana,setelah mengisi borang rawatan dan serba sedikit diagnosis perbualan ana dapati berkemungkinan pesakit mendapat gangguan setelah mempelajari satu ilmu membuang saka yang dikenali sebagai cahaya kursani.
Setelah dirukyah,pesakit mula mengeletar dan muntah dengan banyaknya..sessi pembacaan rukyah diteruskan sehingga hadirlah jin penganggu,sambil jin penganggu membuat lagak membuka jurus..maka berlangsunglah dialog dengan jin tersebut..
terapiqolbu: Bismillah..siapa ni?
Jin: Aku adalah dia dan dia adalah aku..
terapiqolbu: Tidak..kamu adalah golongan jin,dan kamu tidak sebangsa dengan dia.tidak ada persamaan diantara kamu dan dia.
Jin: tidakkk!aku adalah dia dan dia adalah aku.
terapiqolbu:apakah jantina mu?
jin: aku pun tak tahu..kekadang aku menjadi lelaki dan kekadang aku menjadi perempuan.
terapiqolbu: sudahlah..jangan kamu cuba mengelirukan orang orang yang hadir disini..kenapa kamu ganggu dia?
Jin: aku tak ganggu dia..kami sedang mencari hala tuju hidup kami..
terapiqolbu: secara tidak sedar,kamu telah menganggu kehidupannya dan kerana itulah dia mendapatkan rawatan untuk memulihkan penyakitnya..apa yang kamu cari?
Jin: aku pun tak tahu!!kau orang mulia dan kau lebih tahu..(perlu diingat ini merupakan sandiwara jin agar perawat merasa kagum dan lupa bahawa segala pertolongan adalah milik Allah)
terapiqolbu: yang kamu cari sebenarnya adalah redha Allah..mahukah aku tunjukkan kepada kamu jalan yang boleh memberikan kamu rahmat dan ketenangan.
jin: tak mahuuu..siapa nak jaga dia.?(lantas ana memukul lantai dengan rotan berkali kali)..tak payah nak rotan rotan..
terapiqolbu: cukuplah Allah yang menjaganya dan aku akan sentiasa memimpinnya.aku bagi engkau 3 pilihan,pertama..engkau keluar dari jasadnya..kedua,engkau masuk islam dengan kerelaanmu..ketiga,kau akan terbunuh atau terbakar dengan keagunggan al-quran.
jin: (mula menangis)..baiklah..aku memilih untuk memeluk islam..
Alhamdulillah..akhirnya jin dapat diislamkan tanpa ada sebarang pertentangan..selepas itu jin tersebut pun keluar.Pesakit benar benar tak sangka ilmu yang dipelajarinya selama ini mengundang jin untuk menjadi pendampingnya.Tidak dinafikan yang dulu,pesakit mampu merawat orang yang mengalami gangguan saka..tapi tak sangkakan..jin membuang jin saka.

Tiada ulasan: