Selasa, 9 November 2010

JIN DARI MEKAH

Segala puji bagi Allah semata mata,kita memujinya,memohon pertolongannNya dan memohon keampunan dariNya.Aku bersaksi bahawa tiada Tuhan yg selain Allah dan sesungguhnya Nabi Muhammad adalah hamba dan RasulNya.
Suami isteri ni datang menemui ana dan mengadu tentang gangguan yang dialami oleh isterinya.Seringkali tidur isterinya terganggu dengan mimpi mimpi yang menakutkan.Kadangkala siisteri melihat kelibat makhluk halus didalam rumah mereka.Puas sudah bertemu dengan mana mana bomoh tapi gangguan masih berulang.Dikesempatan itu,sempat juga ana nasihatkan pada suami isteri tersebut agar tidak mendapatkan rawatan dari mana mana perawat yang bergelar bomoh.sebaiknya carilah perawat yang menggunakan kaedah yang dituntut oleh syara'.Ketika pertama kali melihat wajah isterinya,ana dapat melihat sebelah wajah isterinya seakan kehitaman.mungkin petanda bahawa makhluk tersebut masih berada didalam tubuh isterinya.
Ketika memulakan sesi Rukyah,siisteri sudah mula menggeletar,Ana dapat lihat jari kelingking dikedua dua tangannya bergerak dengan begitu cepat.Bila ana tanya siapa dan apa agama kamu.Jin tersebut masih dengan sikap angkuhnya.Jin tersebut tak nak menjawab walau sepatah pun soalan ana.selepas itu ana membuat beberapa pukulan ringan menggunakan tasbih pada setiap sendi dan tapak kakinya.Akhirnya jin tersebut mengerang kesakitan tetapi masih dengan sikap degilnya untuk tidak mahu berbicara dengan ana.Akhirnya,ana membuat tepukan dengan tapak tangan ana pada belakang pesakit sambil menyebut "bismillahimasyaalah".akhirnya terkeluar perkataan "AllahuAkbar"dari pesakit tersebut sambil berkata"sudah,sudah aku dah tak tahan.aku letih.sakit..sakit"!
Ana: ooo..engkau islam ye.Kenapa engkau ganggu wanita ini.
Pes: Aku sayangkan dia.aku cintakan dia.Aku benci suami dia.Suaminya selalu mengabaikannya.
Ana: Bukan hak engkau untuk campurtangan dalam urusan rumahtangganya.Sekarang engkau keluar dari tubuhnya.
Pes: Tak nak!aku dah sayangkan dia.aku tak boleh berpisah dgn dia.
Ana: baik! kalau engkau tak nak keluar dari tubuh ni,maka aku akan masukkan engkau kedalam botol ni.kiamat nanti baru engkau boleh keluar.engkau nak!(ana gertak je sambil menunjukkan botol kaca dihadapan pesakit.sambil tu ana dakwah jin tersebut tentang kesalahan dan dosa akibat perbuatanya itu.)
Pes: jangan..jangan.baiklah aku akan keluar,tapi mana aku nak duduk lepas ni.
Ana: engkau baliklah ke tempat asalmu.dimana tempat asalmu?
Pes: Mekah.Uiii..jauuuh..kalau nak balik tempat aku,aku kena lalu madinah dulu.penaaat.
Ana: itu terpulang pada engkau.pandai engkau datang,pandailah engkau balik.Sekarang nak keluar ke tidak?
Pes: Baiklah,aku akan keluar.sebelum tu aku nak cakap sesuatu dengan suaminya dulu.
Ana: hah..cakaplah.
Pes: (sambil memandang kepada suami pesakit tersebut).aku nak kau jaga dia.sayangilah dia.jangan abaikan dia.aku selalu melihat dia dalam kesedihan.sayangilah dia dengan sepenuh hatimu dan jangan kecewakan dia.(sisuami hanya mengangguk angguk kan kepalanya).
Ana: sudah..sudah.jangan kau nak buang masa.sekarang engkau keluar.sebelum tu aku nak tahu nama mu?
Pes: namaku Ibnu..
Ana: baiklah Ibnu,sekarang keluarlah engkau dan jangan kembali lagi.ingat pesan ku.pesakit ini akan sentiasa aku awasi..Jika aku mengetahui engakau kembali lagi ketubuh wanita ini,maka aku takkan teragak agak untuk menghancurkan engkau.
Pes: baiklah.aku berjanji.Assalamualaikum.
Ana: Waalaikumsalam.
Akhirnya pesakit pun pulih seperti sediakala.Dekat 3 bulan juga pesakit berulang ketempat ana untuk melakukan terapi rukyah.Alhamdulillah,akhirnya pesakit pulih sepenuhnya.Segalanya diatas izin Allah jua.Ada pengajaran yang kita boleh ambil dari kisah ini..Apa dia?Tepuk dada dan tanyalah Selera..

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kiranya, jin tu jatuh cinta dgn manusia?