Selasa, 1 Januari 2013

Parang Terbang 13 Mei

سم الله الرحمن الرحيم

Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang


Moga Kisah ini dapat memberikan manfaat pada semua. Abg man.(bukan nama sebenar) merasakan sakit di perutnya sejak ogos 2011 seminggu selepas ayahnya meninggal dunia. Berbagai kaedah rawatan yang dia dapatkan dalam usahanya merawat dirinya termasuklah ke hospital pakar, namun kes masih menjadi misteri.
sebilangan perawat pula mengatakan dia di sihir, maka habislah tanah di sekeliling halaman rumahnya di cangkul bagi mencari barang sihir.

Di takdirkan Allah, maka berjumpalah Abg man dengan saya. Ketika rawatan, Abg Man pun histeria tetapi tidak berlaku dialog  mencari punca sebenar. Setelah sedar dari histeria, Abg Man mengakui sudah beberapa perawat yang dia kunjungi, tidak pernah langsung dia mengalami perkara seperti itu. Cuma perawat mengkasifikasikan kes Abg man adalah SIHIR.


Allah yang menggerakkan hati setiap hambanya..saya tanyakan pada Abg man jika ada menyimpan pedang lama. Ya..Abg Man mengakuinya dan dia sedikit pun tidak mengesyaki bahawa pedang tersebut adalah punca segala galanya, kerana bagi abg man dan keluarganya pedang tersebut merupakan pedang bersejarah milik arwah ayahnya.

Akhirnya, abg man menyerahkan pedang tersebut kepada saya., dan kini menunggu masa untuk saya kuburkan di satu tempat yang sangat rahsia. Biarlah.. asalkan sejarahnya tak pernah luput dari bangsa melayu di negara kita. Kini, Abg man pulih dari kesakitan yang di deritainya. Moga Allah kekalkan kesejahteraan itu pada dirinya.

Tiada ulasan: